Aktuella uppdrag

Du som söker jobb hos Kandidathuset gör det via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Här kan du söka våra lediga tjänster eller om vi inte har någon tjänst som passar dig kan du göra en spontanansökan.

Välkommen med din ansökan!

Partex Marking Systems - Säljare
Befattning: Säljare
Placeringsort: Västerås Företag: Partex Marking Systems
Läs mer här...
Stacks Image 172
Partex Marking Systems - Säljare

Befattning:
Säljare
Placeringsort: Västerås Företag: Partex Marking Systems


Partex Marking Systems är specialist och världsledande på industriella märksystem. Vi tillverkar produkter och tillbehör samt erbjuder tjänster för identifikation av elledningar, rör och kablar. Våra unika märksystem bidrar till ökad effektivitet och säkerhet hos såväl små som stora industriföretag världen över. I vårt breda produktsortiment ingår allt ifrån ledningsmärkning och kabelmärkning till graverade skyltar och komponentmärkning. Läs gärna mer på www.partex.se.



Bakgrund
 
Trivs du i rollen som säljare och söker nya utmaningar? I så fall kan detta vara något för dig! Ett av Sveriges mest kända och väletablerade företag inom elindustrin behöver förstärka sin säljorganisation.
 
 
Arbetsbeskrivning
 
I rollen som säljare arbetar du aktivt med att bearbeta ditt distrikt med både befintliga och nya kunder. Arbetet sker genom direkta kundbesök och kontakt via telefon. Du ansvarar för offertskrivningar, gör uppföljning på kampanjer och mässor samt medverkar vid mässor. Du har eget budget och resultatansvar och drivs av att skapa framgångsrika affärer som leder till avslut.Du ingår i företagets säljkår som i dagsläget består av fyra stycken säljare, en back-office funktion samt två stycken Sales Coordinators. 
 
 
Din profil
 
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning, B2B eller B2C. Du är serviceminded och brinner för försäljning, avslut och resultat.  Har du ekonomisk eller teknisk gymnasialutbildning, alternativt utbildning inom el och elteknik ses det som meriterande.
 
Som person är du social och gillar lyfta luren för att kommunicera med kunder, kollegor och partners. Du är strukturerad, noggrann och uppskattar att ha koll och vara spindeln i nätet. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. 
 
Krav:
  • Du ska vara resultatorienterad
  • Erfarenhet av B2B eller B2C försäljning
  • Datavana, gärna av affärssystemet Navision
  • Noggrann och serviceminded
  • Grundkunskaper inom Word och Excel
  • Engelska i tal och skrift
  • B-körkort

 
Meriterande:
  • Ekonomisk eller teknisk gymnasial utbildning
  • Utbildning inom el och elteknik

 
Vi erbjuder stora möjligheter till personlig utveckling inom koncernen om du har ambition och eget driv.
 
 
Övrigt
 
Placering: Mälardalen 
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. 
 
 
I denna rekrytering samarbetar Partex Marking Systems med Kandidathuset AB.
För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Sofia Fritzon,  sofia.fritzon@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Kaeser kompressorer - Säljare serviceavtal
Befattning: Säljare serviceavtal
Placeringsort: Täby Företag: Kaeser Kompressorer
Läs mer här...
Stacks Image 172
Kaeser kompressorer - Säljare serviceavtal

Befattning:
Säljare serviceavtal
Placeringsort: Täby Företag: Kaeser Kompressorer


KAESER KOMPRESSORER är att av världens ledande företag inom tryckluftsteknik och har 6000 anställda runtom i världen. I Sverige är vi 66 st anställda och finns ifrån Helsingborg i syd till Skellefteå i norr. Vi erbjuder dig ett mycket intressant arbete i ett rikstäckande team där vi har kul tillsammans.



Arbetsbeskrivning
Tryckluft är ett mångsidigt energimedium, som väsentligt bidrar till mera ekonomiska arbets- och produktionssätt på alla områden. För att fullt kunna utnyttja detta energimediums fördelar räcker det inte att bara använda effektiva delkomponenter. Det handlar mera om att hitta en exakt anpassad systemlösning. De huvudsakliga kännetecknen bör vara lägre livscykelkostnad, hög verkningsgrad och flexibilitet, högsta driftsäkerhet och jämn nödvändig luftkvalitet. 
 
Det är här du kommer in i bilden…

Som säljare av våra serviceavtal är du en central aktör i att våra kunder upplever alla de ovanstående effekterna som våra serviceavtal medför. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med produktsäljaren i samma region och besöka både existerande och icke-existerande kunder på daglig basis. Du planerar själv din tid och utgår hemifrån, tjänstebil ingår. 
 
Vi erbjuder dig
Ett mycket intressant arbete inom Kaeser Kompressorer AB och jobb i ett rikstäckande team där vi har kul tillsammans. Du kommer att erbjudas en grundlig utbildning och vidareutbildning inom tryckluft, organisation och säljverktyg på vårt huvudkontor i Coburg, Tyskland och i Sverige. Du har eget kundansvar, men stöd av Kaesers olika expertfunktioner. 
 
Önskvärd profil
En dokumenterad bakgrund inom teknik, antingen utbildningsmässigt eller arbetslivsmässigt. Ditt intresse för detta är dessutom stort, samtidigt som du trivs med att vara ute och möta kunden ofta. Vidare behöver du ha en god förmåga att bygga förtroende hos både framtida och befintliga kunder. Du har tålamod, är starkt drivande samt analytisk. Du trivs även med att arbeta självständigt och med en hög aktivitetsnivå och engagemang. Har du även säljerfarenhet är det fördelaktigt.
 
För denna tjänsten krävs även god IT-vana, B-Körkort och gärna erfarenhet av CRM och affärssystemet SAP. Vidare både talar och skriver du svenska och engelska obehindrat, kan du även tala tyska är det meriterande. 
 
 
Övrigt
Placeringsort: Täby
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar Kaeser Kompressorer med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Tufvassons - Teknisk säljare
Befattning: Tufvassons AB - Teknisk säljare
Placeringsort: Malmö Företag: Tufvassons AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Tufvassons - Teknisk säljare

Befattning:
Tufvassons AB - Teknisk säljare
Placeringsort: Malmö Företag: Tufvassons AB


Tufvassons är en totalleverantör inom elteknik. Vi utvecklar och säljer innovativa och pålitliga produkter inom tre affärsområden; strömförsörjning, förbindningsteknik och smarta produkter som säkrar elkvalitén. Tufvassons har en bred kundbas. Våra transformatorer används av allt från tung kraftindustri till patientnära sjukvård. Även våra kontakdon, kablar och kablage har stor spridning. De har en given plats i tillverkningsindustrin men är också ett vanligt inslag när det gäller förbindningsteknik i extrema miljöer. Tufvassons tredje hörnpelare, elkvalité, är ett sätt för industri, banker och andra segment att minska energiförbrukningen och uppnå maximal elkvalité. Läs mer på tufvassons.se


Bakgrund
Tufvassons erbjuder allt från helhetslösningar till smala nischprodukter. Vi har ett brett sortiment av standardprodukter och till det kommer oräkneliga kundunika lösningar. Tufvassons affärsidé är enkel: genom att erbjuda pålitliga produkter med maximal livslängd bygger vi långa kundrelationer. Målet är alltid att våra produkter och vårt kunnande ska öka kundens lönsamhet.


Nu söker vi en säljare med intresse för tekniska detaljer och som brinner för att sälja både helhetsorienterade lösningar och produkter till våra olika kundgrupper. Vi har vårt huvudkontor i Sigtuna, ett säljkontor i Finland och vår produktion i Polen. Du blir en del av ett professionellt och mycket motiverat säljteam på 4 säljare. 




Arbetsbeskrivning
Som säljare arbetar du aktivt med både befintliga och nya kunder. En stor del av tjänsten består i att komma ut och besöka kunderna. Du samordnar och utvecklar relationer med ansvar för försäljningstillväxt och lönsamhet. Du genomföra marknadsaktiviteter och ansvarar för offertskrivning.  
Vi erbjuder ett omväxlande, självständigt och ansvarsfullt arbete, där du har möjlighet att planera din egen dag. Vi är en dynamisk arbetsplats med bra gemenskap. Sedan 2001 ingår vi i koncernen Addtech 


Din profil
Vi söker dig som har utbildning inom el och elteknik. Du har även tidigare arbetserfarenhet av B2B-försäljning, gärna av elprodukter/komponenter.
Du trivs med uppsökande försäljning, samt är van vid att arbeta med både korta och långsiktiga säljprocesser. Du är kommunikativ och förstår vikten av att knyta nya kontakter och bygga långsiktiga relationer. Du är flexibel och kan leda och driva flera projekt samtidigt. Då en stor del av tjänsten består i att besöka kunder, både existerande och potentiella, trivs du med att resa och vara ute.
Som person drivs du av att leverera utmärkt service och skapa nöjda kunder. Du är social, serviceminded och organiserad. 




Krav:
Utbildning inom el
 2-3års erfarenhet av B2B-försäljning
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
B-körkort




Övrigt
Region:  Södra Sverige


Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.




I denna rekrytering samarbetar Tufvassons med Kandidathuset AB. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Frida Eklund,  frida.eklund@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Capio Citykliniken - Specialist i allmänmedicin, Landskrona
Befattning: Specialist i allmänmedicin Landskrona
Placeringsort: Landskrona Företag: Capio Närsjukvård AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Capio Citykliniken - Specialist i allmänmedicin, Landskrona

Befattning:
Specialist i allmänmedicin Landskrona
Placeringsort: Landskrona Företag: Capio Närsjukvård AB


Capio Närsjukvård erbjuder primärvård inom allmänmedicin och specialistsjukvård på uppdrag av tolv landsting och regioner, på mottagningar på drygt 90 platser från Simrishamn i söder till Umeå i norr. Utöver ett brett utbud av tjänster inom primärvård erbjuder vårdcentralerna närliggande tjänster som exempelvis barnsjukvård och mödravård, arbetsterapi och sjukgymnastik. Dessutom erbjuds specialistsjukvård inom bland annat urologi, kardiologi, allmänkirurgi och ortopedi vid ett flertal av Capio Närsjukvårds enheter. Läs gärna mer på www.capio.se.



Befattningsbeskrivning
SPECIALIST I ALLMÄNMEDICIN, LANDSKRONA
 
Bakgrund
 
Tillsammans skapar vi Sveriges bästa primärvård!
 
Många läkare inom primärvården upplever sin arbetssituation som svår. Man känner att man jobbar för mycket, har tunga arbetsuppgifter och för lite tid. Samtidigt har man en känsla av att inte få komma till sin fulla rätt och arbeta på toppen av sin kompetens. Detta är kanske ingen motsättning utan snarare ett samband, som handlar om förlegade arbetssätt och fel fördelning av arbetsuppgifter.
 
Vi har idéerna för hur detta kan förändras och arbetar nu inom Capio Närsjukvård med att förverkliga dessa. Utifrån grundtanken om teambaserad personcentrerad vård skapar vi helt nya arbetssätt där varje medarbetare och profession får utnyttja sin fulla potential och samarbeta kring att tillgodose patienternas medicinska behov. Vi har plats för ytterligare några duktiga och engagerade allmänspecialister i våra vårdteam som vill vara med på resan.
 
Vår organisation bygger på lokala vårdenheter med starka dynamiska ledarteam med verksamhetschef och medicinskt ansvarig läkare, engagerade medarbetare och korta beslutsvägar. Genom vår betoning på den medicinskt ansvariga läkaren som en verklig del av vårdcentralens ledning så har alla våra verksamheter med det medicinska perspektivet och läkarkompetensen som en självklar del i sin styrning. Region Sydväst har enheter från Båstad i norr till Sjöbo i syd.
 
I Capio Närsjukvård har man även möjlighet att erbjuda flexibilitet då vi har både fysiska mottagningar och digital verksamhet som man kan dela sin tjänstgöring mellan.
 
 
Beskrivning av tjänst
 
Vi söker nu en specialist i allmänmedicin som vill komplettera vårt team.
 
Det finns flera saker som utmärker oss som en god arbetsplats och vi är stolta över att våra medarbetare uppskattar våra raka beslutsvägar och hos oss har du stor frihet under ansvar. Vår verksamhet är oerhört snabbfotad och det är lätt att göra förändringar och förbättringar. Vi erbjuder en arbetsplats där du kan göra skillnad om du vill vara med och påverka.
 
Capio Citykliniken Landskrona håller till i stora moderna lokaler i det fina ombyggda gamla Posthuset i centrum av Landskrona. Hos oss finns all kompetens under samma tak – för hela familjen.
 
Till Landskrona söker vi dig som vill vara med och utveckla och skapa en enhet med stabilitet. Våra patienter kommer från diverse olika kulturer och man måste även ha intresse av detta för att kunna arbeta med oss här. Det är en stor enhet med allt en VC behöver under samma tak mitt i centrala staden. Här finns både Sjukgymnastik, psykosocialt team, BVC, MVC, Gynmottagning m.m.  
Arbetsgruppen är stor och många medarbetare är nya för varandra, detta innebär en stor möjlighet att bygga goda och hållbara arbetsrelationer.
 
På Capio Citykliniken Landskrona får du möjlighet att- om du vill - kombinera traditionell tjänstgöring på vårdcentralen med arbete på Capio Go där du möter patienter digitalt i vår tjänst Läkarbesök Online. Den digitala mottagningen kompletterar vårdcentralerna och bidrar till ökad tillgänglighet och service för våra patienter.
 
Vad brinner du extra för? – vi diskuterar gärna möjligheten att skapa upplägg som främjar en varaktig och sund relation.
 
 
Detta kan du förvänta dig av oss:
  • Konkurrenskraftig lön utifrån din specifika kompetens
  • Möjligheter till utveckling – som medarbetare eller chef
  • Inflytande och delaktighet i verksamheten
  • God arbetsmiljö som du aktivt kan påverka
  • Flexibla arbetsförutsättningar
  • En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar
  • En arbetsplats med tydliga mål, där kvalitet och service prioriteras

 
 
Kvalifikationer
 
Vi söker dig som är utbildad specialist i allmänmedicin och som har erfarenhet av arbete inom primärvården. Intresse för handledning av AT- och ST-läkare är meriterande. Som person är du är tydlig och förtroendeingivande och har god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är engagerad, driven och noga med att alltid hålla hög kvalitet i arbetet – givetvis alltid med patienten i fokus.
 
 
Anställningsvillkor
 
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid/Deltid
Sysselsättningsgrad: 50-100%
Lön: Månadslön
Tillträde: Efter överenskommelse
 
 
Kontaktperson
 
I denna rekrytering samarbetar Capio Närsjukvård med Kandidathuset AB. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig konsult Birgitta Twedmark, birgitta.twedmark@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Capio Citykliniken - Specialist i allmänmedicin, Klippan
Befattning: Specialist i allmänmedicin Klippan
Placeringsort: Klippan Företag: Capio Närsjukvård AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Capio Citykliniken - Specialist i allmänmedicin, Klippan

Befattning:
Specialist i allmänmedicin Klippan
Placeringsort: Klippan Företag: Capio Närsjukvård AB


Capio Närsjukvård erbjuder primärvård inom allmänmedicin och specialistsjukvård på uppdrag av tolv landsting och regioner, på mottagningar på drygt 90 platser från Simrishamn i söder till Umeå i norr. Utöver ett brett utbud av tjänster inom primärvård erbjuder vårdcentralerna närliggande tjänster som exempelvis barnsjukvård och mödravård, arbetsterapi och sjukgymnastik. Dessutom erbjuds specialistsjukvård inom bland annat urologi, kardiologi, allmänkirurgi och ortopedi vid ett flertal av Capio Närsjukvårds enheter. Läs gärna mer på www.capio.se.



Befattningsbeskrivning
SPECIALIST I ALLMÄNMEDICIN, Klippan
 
Bakgrund
 
Tillsammans skapar vi Sveriges bästa primärvård!
 
Många läkare inom primärvården upplever sin arbetssituation som svår. Man känner att man jobbar för mycket, har tunga arbetsuppgifter och för lite tid. Samtidigt har man en känsla av att inte få komma till sin fulla rätt och arbeta på toppen av sin kompetens. Detta är kanske ingen motsättning utan snarare ett samband, som handlar om förlegade arbetssätt och fel fördelning av arbetsuppgifter.
 
Vi har idéerna för hur detta kan förändras och arbetar nu inom Capio Närsjukvård med att förverkliga dessa. Utifrån grundtanken om teambaserad personcentrerad vård skapar vi helt nya arbetssätt där varje medarbetare och profession får utnyttja sin fulla potential och samarbeta kring att tillgodose patienternas medicinska behov. Vi har plats för ytterligare några duktiga och engagerade specialist i allmänmediciner i våra vårdteam som vill vara med på resan.
 
Vår organisation bygger på lokala vårdenheter med starka dynamiska ledarteam med verksamhetschef och medicinskt ansvarig läkare, engagerade medarbetare och korta beslutsvägar. Genom vår betoning på den medicinskt ansvariga läkaren som en verklig del av vårdcentralens ledning så har alla våra verksamheter med det medicinska perspektivet och läkarkompetensen som en självklar del i sin styrning. Region Sydväst har enheter från Båstad i norr till Sjöbo i syd.
 
I Capio Närsjukvård har man även möjlighet att erbjuda flexibilitet då vi har både fysiska mottagningar och digital verksamhet som man kan dela sin tjänstgöring mellan.
 
 
Beskrivning av tjänst
 
Vi söker nu en specialist i allmänmedicin som vill komplettera vårt team.
 
Det finns flera saker som utmärker oss som en god arbetsplats och vi är stolta över att våra medarbetare uppskattar våra raka beslutsvägar och hos oss har du stor frihet under ansvar. Vår verksamhet är oerhört snabbfotad och det är lätt att göra förändringar och förbättringar. Vi erbjuder en arbetsplats där du kan göra skillnad om du vill vara med och påverka.
 
Om du är intresserad av att arbeta på en lagom stor och välfungerande vårdcentral i nordvästra Skåne är vår verksamhet i Klippan något för dig. Här söker man vård när man behöver det. Förutom att vi har BVC och MVC har vi även en kiropraktor som är ett bra komplement till läkargruppen i bedömningar och behandling. Vi håller till i fina och rymliga lokaler och det är enkelt att ta sig till och från mottagningen, såväl med bil som med tåg. Vi är idag 25 medarbetare som tillsammans tar hand om våra ca 6 500 listade patienter. Arbetsgruppen och klimatet genomsyras av prestigelöshet och gott samarbete. Vill du lära dig hur det är att arbeta ute på landet, att ta viktiga beslut när det behövs som bäst, då är detta den perfekta enheten. Dessutom en riktigt bra skola om du är ny i yrket!
 
I vår verksamhet i Klippan får du möjlighet att- om du vill - kombinera traditionell tjänstgöring på vårdcentralen med arbete på Capio Go där du möter patienter digitalt i vår tjänst Läkarbesök Online. Den digitala mottagningen kompletterar vårdcentralerna och bidrar till ökad tillgänglighet och service för våra patienter.
 
 
Vad brinner du extra för? – vi diskuterar gärna möjligheten att skapa upplägg som främjar en varaktig och sund relation.
 
Detta kan du förvänta dig av oss:
  • Konkurrenskraftig lön utifrån din specifika kompetens
  • Möjligheter till utveckling – som medarbetare eller chef
  • Inflytande och delaktighet i verksamheten
  • God arbetsmiljö som du aktivt kan påverka
  • Flexibla arbetsförutsättningar
  • En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar
  • En arbetsplats med tydliga mål, där kvalitet och service prioriteras  
Kvalifikationer
 
Vi söker dig som är utbildad specialist i allmänmedicin och som har erfarenhet av arbete inom primärvården. Intresse för handledning av AT- och ST-läkare är meriterande. Som person är du är tydlig och förtroendeingivande och har god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är engagerad, driven och noga med att alltid hålla hög kvalitet i arbetet – givetvis alltid med patienten i fokus.
 
 
Anställningsvillkor
 
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid/Deltid
Sysselsättningsgrad: 50-100%
Lön: Månadslön
Tillträde: Efter överenskommelse
 
 
Kontaktperson
 
I denna rekrytering samarbetar Capio Närsjukvård med Kandidathuset AB. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig konsult Birgitta Twedmark, birgitta.twedmark@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Capio Citykliniken - Specialist i allmänmedicin, Ängelholm
Befattning: Specialist i allmänmedicin Ängelholm
Placeringsort: Ängelholm Företag: Capio Närsjukvård AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Capio Citykliniken - Specialist i allmänmedicin, Ängelholm

Befattning:
Specialist i allmänmedicin Ängelholm
Placeringsort: Ängelholm Företag: Capio Närsjukvård AB


Capio Närsjukvård erbjuder primärvård inom allmänmedicin och specialistsjukvård på uppdrag av tolv landsting och regioner, på mottagningar på drygt 90 platser från Simrishamn i söder till Umeå i norr. Utöver ett brett utbud av tjänster inom primärvård erbjuder vårdcentralerna närliggande tjänster som exempelvis barnsjukvård och mödravård, arbetsterapi och sjukgymnastik. Dessutom erbjuds specialistsjukvård inom bland annat urologi, kardiologi, allmänkirurgi och ortopedi vid ett flertal av Capio Närsjukvårds enheter. Läs gärna mer på www.capio.se.



Befattningsbeskrivning
SPECIALIST I ALLMÄNMEDICIN, ÄNGELHOLM
 
Bakgrund
 
Tillsammans skapar vi Sveriges bästa primärvård!
 
Många läkare inom primärvården upplever sin arbetssituation som svår. Man känner att man jobbar för mycket, har tunga arbetsuppgifter och för lite tid. Samtidigt har man en känsla av att inte få komma till sin fulla rätt och arbeta på toppen av sin kompetens. Detta är kanske ingen motsättning utan snarare ett samband, som handlar om förlegade arbetssätt och fel fördelning av arbetsuppgifter.
 
Vi har idéerna för hur detta kan förändras och arbetar nu inom Capio Närsjukvård med att förverkliga dessa. Utifrån grundtanken om teambaserad personcentrerad vård skapar vi helt nya arbetssätt där varje medarbetare och profession får utnyttja sin fulla potential och samarbeta kring att tillgodose patienternas medicinska behov. Vi har plats för ytterligare några duktiga och engagerade allmänspecialister i våra vårdteam som vill vara med på resan.
 
Vår organisation bygger på lokala vårdenheter med starka dynamiska ledarteam med verksamhetschef och medicinskt ansvarig läkare, engagerade medarbetare och korta beslutsvägar. Genom vår betoning på den medicinskt ansvariga läkaren som en verklig del av vårdcentralens ledning så har alla våra verksamheter med det medicinska perspektivet och läkarkompetensen som en självklar del i sin styrning. Region Sydväst har enheter från Båstad i norr till Sjöbo i syd.
 
I Capio Närsjukvård har man även möjlighet att erbjuda flexibilitet då vi har både fysiska mottagningar och digital verksamhet som man kan dela sin tjänstgöring mellan.
 
 
Beskrivning av tjänst
 
Vi söker nu en specialist i allmänmedicin som vill komplettera vårt team.
 
Det finns flera saker som utmärker oss som en god arbetsplats och vi är stolta över att våra medarbetare uppskattar våra raka beslutsvägar och hos oss har du stor frihet under ansvar. Vår verksamhet är oerhört snabbfotad och det är lätt att göra förändringar och förbättringar. Vi erbjuder en arbetsplats där du kan göra skillnad om du vill vara med och påverka.
 
Capio Citykliniken i Ängelholm är en lagom stor och modern vårdcentral belägen i nya ljusa och fräscha lokaler centralt i Ängelholm med utsikt över Nya Torg. I huset finns också barnmorskemottagning och stor BVC, samt Familjecentral. Vi är en personlig vårdcentral med ca 20 anställda som har ansvar för våra ca 6000 listade patienter. Ängelholm är en typisk småstad och patienterna speglar detta. Vår ambition är att erbjuda vård av hög kvalitet med bästa tänkbara tillgänglighet och service för alla åldrar. Vi har en härlig gemenskap i arbetsgruppen och klimatet genomsyras av prestigelöshet, samarbete och en familjär stämning.
 
På Capio Citykliniken Ängelholm får du möjlighet att- om du vill - kombinera traditionell tjänstgöring på vårdcentralen med arbete på Capio Go där du möter patienter digitalt i vår tjänst Läkarbesök Online. Den digitala mottagningen kompletterar vårdcentralerna och bidrar till ökad tillgänglighet och service för våra patienter.
 
 
Vad brinner du extra för? – vi diskuterar gärna möjligheten att skapa upplägg som främjar en varaktig och sund relation.
 
 
Detta kan du förvänta dig av oss:
  • Konkurrenskraftig lön utifrån din specifika kompetens
  • Möjligheter till utveckling – som medarbetare eller chef
  • Inflytande och delaktighet i verksamheten
  • God arbetsmiljö som du aktivt kan påverka
  • Flexibla arbetsförutsättningar
  • En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar
  • En arbetsplats med tydliga mål, där kvalitet och service prioriteras  
Kvalifikationer
 
Vi söker dig som är utbildad specialist i allmänmedicin och som har erfarenhet av arbete inom primärvården. Intresse för handledning av AT- och ST-läkare är meriterande. Som person är du är tydlig och förtroendeingivande och har god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är engagerad, driven och noga med att alltid hålla hög kvalitet i arbetet – givetvis alltid med patienten i fokus.
 
 
Anställningsvillkor
 
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid/Deltid
Sysselsättningsgrad: 50-100%
Lön: Månadslön
Tillträde: Efter överenskommelse
 
 
Kontaktperson
 
I denna rekrytering samarbetar Capio Närsjukvård med Kandidathuset AB. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig konsult Birgitta Twedmark, birgitta.twedmark@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Siwertell - Senior Mechanical Engineer
Befattning: Senior Mechanical Engineer
Placeringsort: Bjuv Företag: Siwertell
Läs mer här...
Stacks Image 172
Siwertell - Senior Mechanical Engineer

Befattning:
Senior Mechanical Engineer
Placeringsort: Bjuv Företag: Siwertell


Siwertell är ett världsledande företag inom förflyttning av bulkmaterial i hamnar. På kontoret i Bjuv designas, marknadsförs och säljs maskiner och system för bulkhantering världen över. Varje dag importeras och exporteras bulkmaterial över hela världen. Med bulk menar man material som inte är förpackat som tex spannmål, kol och cement som fraktas i stora lastrum på fartyg. För att kunna transportera bulkmaterial från en hamn till en annan behövs speciella maskiner som lastar och lossar materialet på och av fartygen. Det är här Siwertell-system och lösningar kommer in. Vi specialiserar oss på att tillverka maskiner och system som hanterar bulkmaterial i hamnar. Lär dig mer om oss och våra produkter på youtube eller på vår hemsida www.siwertell.com.



Bakgrund
På Siwertell i Bjuv strax utanför Helsingborg designas och säljs materialhanteringssystem till kunder ihela världen. Materialet som hanteras och som lastas på och av fartyg är torrbulk, vilket inkluderart.ex. pellets, cement, kol och spannmål. Vi söker nu en Senior Mechanical Engineer till vår teknikavdelning.
På Teknikavdelningen, som ansvarar för den mekaniska designen för våra lossare, lastare och
terminalutrustning, arbetar vi i team. Teamen driver sina egna tidplaner och de präglas av bra
stämning med hjälpsamma kollegor där det är lätt att komma in som ny. 
 
Om tjänsten

Du kommer att arbeta med konstruktion av komponenter och system till våra lossare, lastare och terminalutrustningar. Produkterna består till större delen av svetsade konstruktioner, conveyors och hydraulisk och elektrisk utrustning. Det kommer också att ingå layoutarbete, tekniska utredningar och olika former av beräkningar. I beräkningsarbetet får du stöd av våra egna beräkningsingenjörer som är specialister på området. Alla konstruktörer hos oss ansvarar för att handleda inhyrda konstruktionskonsulter.

Dina kvalifikationer
Du har en högskole- eller universitetsexamen i t.ex. Maskin- eller Utvecklingsteknik och erfarenhet av konstruktionsarbete i 2D och 3D CAD. Det är en fördel om du jobbat med svetsade konstruktioner. All teknisk dokumentation är på engelska så goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt, är ett krav. Naturligtvis behärskar du även svenska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är utåtriktad och har lätt för att samarbeta och skapa en god team-känsla. Du har förmågan att arbeta självständigt och ta beslut, tar ansvar och driver arbetet framåt både för egen del och på gruppnivå.

Vi erbjuder dig…
...en intressant position i ett internationellt ledande företag med tydliga värderingar och en stark drivkraft att lyckas. Du kommer att jobba med skickliga kollegor och för rätt person finns det stora möjligheter att utvecklas i rollen som konstruktör och ta ett större ansvar i roller som t.ex. lead engineer eller teknisk delprojektledare. Inom bolaget finns även andra karriärvägar inom t.ex. projektledning, contract management eller tekniskt inköp. På Siwertell är det högt i tak, korta, snabba beslutsvägar och du kommer att få möjlighet att vara med och utveckla företagets produkter.
 
Övrigt
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.


I denna rekrytering samarbetar Siwertell med Kandidathuset AB.För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Sebastian Törnquist,  sebastian.tornquist@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Tufvassons - Teknisk säljare
Befattning: Teknisk säljare
Placeringsort: Göteborg Företag: Tufvassons AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Tufvassons - Teknisk säljare

Befattning:
Teknisk säljare
Placeringsort: Göteborg Företag: Tufvassons AB


Tufvassons är en totalleverantör inom elteknik. Vi utvecklar och säljer innovativa och pålitliga produkter inom tre affärsområden; strömförsörjning, förbindningsteknik och smarta produkter som säkrar elkvalitén. Tufvassons har en bred kundbas. Våra transformatorer används av allt från tung kraftindustri till patientnära sjukvård. Även våra kontakdon, kablar och kablage har stor spridning. De har en given plats i tillverkningsindustrin men är också ett vanligt inslag när det gäller förbindningsteknik i extrema miljöer. Tufvassons tredje hörnpelare, elkvalité, är ett sätt för industri, banker och andra segment att minska energiförbrukningen och uppnå maximal elkvalité. Läs mer på tufvassons.se


Bakgrund
Tufvassons erbjuder allt från helhetslösningar till smala nischprodukter. Vi har ett brett sortiment av standardprodukter och till det kommer oräkneliga kundunika lösningar. Tufvassons affärsidé är enkel: genom att erbjuda pålitliga produkter med maximal livslängd bygger vi långa kundrelationer. Målet är alltid att våra produkter och vårt kunnande ska öka kundens lönsamhet.

Nu söker vi en säljare med intresse för tekniska detaljer och som brinner för att sälja både helhetsorienterade lösningar och produkter till våra olika kundgrupper. Vi har vårt huvudkontor i Sigtuna, ett säljkontor i Finland och vår produktion i Polen. Du blir en del av ett professionellt och mycket motiverat säljteam på 4 säljare. 


Arbetsbeskrivning
Som säljare arbetar du aktivt med både befintliga och nya kunder. En stor del av tjänsten består i att komma ut och besöka kunderna. Du samordnar och utvecklar relationer med ansvar för försäljningstillväxt och lönsamhet. Du genomföra marknadsaktiviteter och ansvarar för offertskrivning.  
Vi erbjuder ett omväxlande, självständigt och ansvarsfullt arbete, där du har möjlighet att planera din egen dag. Vi är en dynamisk arbetsplats med bra gemenskap. Sedan 2001 ingår vi i koncernen Addtech 

Din profil
Vi söker dig som har utbildning inom el och elteknik. Du har även tidigare arbetserfarenhet av B2B-försäljning, gärna av elprodukter/komponenter.
Du trivs med uppsökande försäljning, samt är van vid att arbeta med både korta och långsiktiga säljprocesser. Du är kommunikativ och förstår vikten av att knyta nya kontakter och bygga långsiktiga relationer. Du är flexibel och kan leda och driva flera projekt samtidigt. Då en stor del av tjänsten består i att besöka kunder, både existerande och potentiella, trivs du med att resa och vara ute.
Som person drivs du av att leverera utmärkt service och skapa nöjda kunder. Du är social, serviceminded och organiserad. 


Krav:
  • Utbildning inom el
  •  2-3års erfarenhet av B2B-försäljning
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • B-körkort


Övrigt
Region:  Södra Sverige

Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.


I denna rekrytering samarbetar Tufvassons med Kandidathuset AB. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Frida Eklund,  frida.eklund@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain ISOVER - El-konstruktör
Befattning: El-konstruktör
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain ISOVER - El-konstruktör

Befattning:
El-konstruktör
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER


ISOVER – En världsledare med historia. Det välkända varumärket Gullfiber skapades år 1967 men redan år 1963 inledde det Billesholmsförankrade företaget ett samarbete med världsledaren Saint-Gobain. Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen. Saint-Gobain består idag av mer än 1400 konsoliderade företag med ca 170 000 anställda. Tillverkningen sker i 66 länder över hela världen och år 2015 hade Saint-Gobainkoncernen en omsättning på ca 39,6 miljarder Euro. Ytterligare information om företaget och koncernen hittar du på www.isover.se och www.saint- gobain.com.


ISOVER Billesholm
 
ISOVER har huvudkontor och produktion i Billesholm utanför Helsingborg. Verksamheten sysselsätter cirka 380 personer och ligger i den absoluta framkanten när det gäller hållbara, innovativa och effektiva isolerlösningar för bygg-, industri- och OEM-kunder samt privata husägare.
 
Nu söker ISOVER en erfaren El-konstruktör som ska vara med och fortsätta utveckla verksamheten.
 
 
Arbetsbeskrivning
 
I rollen som El-konstruktör kommer du bland annat arbeta med projektering av nya produktionsmaskiner, ombyggnation av befintliga maskiner samt agera stöd till andra avdelningar inom elområdet. Du kommer att vara en del av PMO-avdelningen (Project Management Office) och rapporterar till PMO-chefen. I rollen som El-konstruktör krävs teknisk kompetens och en god kommunikativ förmåga.
 
Tjänsten innefattar:
 
  • Konstruktion och projektering av el-anläggningar
  • Ansvara för AutoCad Electrical, ritningsstandarder samt ritningsarkivet
  • Automation med PLC-system (oftast Siemens S7)
  • Agera support gentemot produktionen och UH-avdelningen i el-tekniska ärenden
  • I de fall då arbete utförs med externa parter; skriva kravspecifikationer, upprätta underlag för anbud samt kunna agera arbetsledare
  • Aktivt arbeta mot en standardisering inom området samt ansvara för att arbetet utförs i enlighet med relevanta lagar och föreskrifter

 
 
Önskvärd profil
 
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning och flerårig arbetserfarenhet av el-konstruktion, gärna inom processindustrin. Du är en noggrann person som har god förmåga att skapa struktur och rutiner, samt förankra dem i det dagliga arbetet.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i projekt och trivs med att leda personal och komma ut i verksamheten. Du har med fördel arbetat med PLC-programmering och drivteknik, samt har kunskaper om maskinsäkerhetsnormer och el-föreskrifter enligt ISO och CE-krav.
 
 
Krav för tjänsten:
  • Eftergymnasial utbildning (ex. YH eller högskoleingenjör)
  • God erfarenhet av el-konstruktion
  • Goda kunskaper i CAD, gärna Auto-CAD
  • Goda kunskaper i svenska och engelska

 
Meriterande för tjänsten:
  • Programmeringskunskap
  • Kunskap inom styr- och reglerteknik
  • Kunskap inom transmissionsteknik
  • Erfarenhet från tillverkande industri (motorer, PLC, mekanik)
  • Erfarenhet av automation, gärna med HoneyWell-system

 
 
Övrigt
 
Placeringsort: Billesholm
 
Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
 
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain ISOVER med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain Sekurit - Underhållstekniker Mekanik
Befattning: Underhållstekniker Mekanik
Placeringsort: Eslöv Företag: Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain Sekurit - Underhållstekniker Mekanik

Befattning:
Underhållstekniker Mekanik
Placeringsort: Eslöv Företag: Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB


Saint-Gobain Sekurit Scandinavia is a part of the TOP 100 most Innovative companies. The company's aim is to provide high added value glazing products and services for car makers. As part of the Saint-Gobain Group, we have access to more than 300 years of know-how and innovations. Saint-Gobain Sekurit is an international company with a worldwide foot print. Through our international network and our 35 plants and facilities settled in Europe, Asia and Americas, we deliver the international automotive market. From the most luxury and sports cars to the low cost, Saint-Gobain Sekurit produces demanding and challenging mineral, modular and organic glazing. Following the trends of mobility and automotive industry, the company is permanently led by its innovative spirit and offers a wide range of high added value products, solutions and services on four main axes: Environment & CO2 savings, Safety & security, Quality perceived and comfort, Design & smart glazing Saint-Gobain is certified Top Employer Global 2017. This certification reward the HR policy which is based on strong foundations: professional Mobility, diversity of the teams, commitment and talent development. Among the Saint-Gobain companies in Sweden you will find Ecophon, Isover, Weber, Gyproc, Scanspac, Emmaboda Glas, Autover, Abrasives and others.



Bakgrund

Sekurit genomför nu en kraftfull satsning och modernisering inom sin underhållsavdelning. Fokus på bl.a. World Class Manufacturing och Industri 4.0 är några exempel på vad som kommer att leda underhållsarbetet framöver. Ambitionen är att skapa en organisation med ett underhållsarbete i världsklass.
 
Som ett led i dessa satsningar söker man nu även efter en driven och engagerad underhållstekniker inom mekanik till underhållsavdelningen.
 
Vi erbjuder
Som anställd inom Saint Gobain erbjuds du en mångkulturell och internationell miljö med en öppen företagskultur. Vi lägger stor vikt vid individuell utveckling och ger utrymme för varje enskild individs kompetens och förmåga för att gemensamt driva verksamheten framåt. Som del av en internationell koncern finns stora möjligheter att skapa nätverk för framtida karriär. 
 
Arbetsuppgifter
Som mekaniker ingår du i ett team och kommer att arbeta med olika maskiner som är PLC-styrda i vår processutrustning. Det krävs också att du kan läsa och förstå el-schema då detta är en viktig del i vår process.
 
Arbetsuppgifterna är omväxlande och det finns stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. Då vi arbetar med WCM- konceptet är det en förutsättning att du aktivt deltar i olika förbättringsprojekt för att bidra till företagets utveckling.
 
Du rapporterar till företagets Underhållschef.
 
Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av reparation och felsökning. Du har en känsla för teknik och vill ha en långsiktighet.
Du har en ödmjuk inställning till nya arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som mekaniker är du ambassadör för underhållsavdelningen och representerar oss på ett professionellt sätt. Som person har du lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete.
Gillar du att göra ett bra jobb och pröva på nya saker? Är du flexibel och driven med stor initiativförmåga? Då finns chansen till många spännande uppdrag hos oss.
 
Du är inte rädd för att ta egna initiativ, är noggrann och tycker om utmaningar och problemlösning. Nyfikenhet och ifrågasättande ser du som två självklara egenskaper i yrkeslivet. Du känner dig bekväm med att arbeta i en internationell verksamhet och har inga problem med att skifta mellan svenska och engelska, både i tal och i skrift.
 
Tillträde snarast möjligt.
 
Övrigt
 
Placeringsort: Eslöv
 
I denna rekryteringen samarbetar Saint-Gobain Sekurit med Kandidathuset AB. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig konsult Birgitta Twedmark.
birgitta.twedmark@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain Sekurit - Automationselektriker
Befattning: Automationselektriker
Placeringsort: Eslöv Företag: Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain Sekurit - Automationselektriker

Befattning:
Automationselektriker
Placeringsort: Eslöv Företag: Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB


Saint-Gobain Sekurit Scandinavia is a part of the TOP 100 most Innovative companies. The company's aim is to provide high added value glazing products and services for car makers. As part of the Saint-Gobain Group, we have access to more than 300 years of know-how and innovations. Saint-Gobain Sekurit is an international company with a worldwide foot print. Through our international network and our 35 plants and facilities settled in Europe, Asia and Americas, we deliver the international automotive market. From the most luxury and sports cars to the low cost, Saint-Gobain Sekurit produces demanding and challenging mineral, modular and organic glazing. Following the trends of mobility and automotive industry, the company is permanently led by its innovative spirit and offers a wide range of high added value products, solutions and services on four main axes: Environment & CO2 savings, Safety & security, Quality perceived and comfort, Design & smart glazing Saint-Gobain is certified Top Employer Global 2017. This certification reward the HR policy which is based on strong foundations: professional Mobility, diversity of the teams, commitment and talent development. Among the Saint-Gobain companies in Sweden you will find Ecophon, Isover, Weber, Gyproc, Scanspac, Emmaboda Glas, Autover, Abrasives and others.



Bakgrund  
Sekurit genomför nu en kraftfull satsning och modernisering inom sin underhållsavdelning. Fokus på bl.a. World Class Manufacturing och Industri 4.0 är några exempel på vad som kommer att leda underhållsarbetet framöver. Ambitionen är att skapa en organisation med ett underhållsarbete i världsklass.
 
Som ett led i dessa satsningar söker man nu även efter en driven och engagerad Automationselektriker till underhållsavdelningen.
 
Vi erbjuder
Som anställd inom Saint Gobain erbjuds du en mångkulturell och internationell miljö med en öppen företagskultur. Vi lägger stor vikt vid individuell utveckling och ger utrymme för varje enskild individs kompetens och förmåga för att gemensamt driva verksamheten framåt. Som del av en internationell koncern finns stora möjligheter att skapa nätverk för framtida karriär. 
 
Arbetsuppgifter
Som automationselektriker ingår du i ett team och kommer att arbeta med olika maskiner som är PLC-styrda i vår processutrustning. Det krävs också att du kan läsa och förstå el-schema, felsöka i PLC då detta är en viktig del i vår process.
Arbetsuppgifterna är omväxlande och det finns stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. Då vi arbetar med WCM- konceptet är det en förutsättning att du aktivt deltar i olika förbättringsprojekt för att bidra till företagets utveckling.
 
Du rapporterar till företagets Underhållschef.
 
Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av felsökning  inom el- och automation men du har även erfarenhet från arbete med svag/starkström, du ska även vara kunnig inom pneumatik och allmän mekanisk felsökning.
Elbehörighet BB2 eller liknande samt ABB-robot programmeringsspråk S4 och IRC5 är meriterande och även om du har jobbat med Siemens och/eller Mitsubishi.
 
Du är inte rädd för att ta egna initiativ, är noggrann och tycker om utmaningar och problemlösning. Nyfikenhet och ifrågasättande ser du som två självklara egenskaper i yrkeslivet. Du känner dig bekväm med att arbeta i en internationell verksamhet och har inga problem med att skifta mellan svenska och engelska, både i tal och i skrift.
 
Tillträde snarast möjligt.
 
Övrigt
 
Placeringsort: Eslöv
 
I denna rekryteringen samarbetar Saint-Gobain Sekurit med Kandidathuset AB. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig konsult Sofia Fritzon.
sofia.fritzon@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Stacke Hydraulik AB - Konstruktör
Befattning: Konstruktör
Placeringsort: Vaggeryd Företag: Stacke Hydraulik AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Stacke Hydraulik AB - Konstruktör

Befattning:
Konstruktör
Placeringsort: Vaggeryd Företag: Stacke Hydraulik AB


Stacke Hydraulik AB är ett familjeägt bolag i andra generationen. Vi är en ledande och professionell partner för utveckling, konstruktion och tillverkning av modern hydraulik. Våra affärsområden finns framförallt inom mobil hydraulik, såsom skogsmaskiner, fordonspåbyggnader, entreprenadmaskiner och materialhantering. Vår tillverkning finns i Skillingaryd, men våra produkter används över hela världen. Vi har ett nära samarbete med våra kunder med fokus på kvalitet, flexibilitet och hög servicegrad. År 2016 omsatte bolaget 145Mkr och vi är idag ca 100 anställda. Läs mer på: www.stackehydraulik.com



Bakgrund
 
Stacke Hydraulik AB är ett familjeägt bolag som kännetecknas av hög kvalité och bra service. Hos oss är det korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka. Vi befinner oss i en mycket expansiv fas där vi växer och utvecklas med både nya och befintliga kunder och behöver därför förstärka teamet i Skillingaryd med en konstruktör.
 
 
Arbetsbeskrivning
 
För att trivas och lyckas i tjänsten har du förmågan samt viljan att skapa nya och goda relationer, och du brinner för att lösa våra kunders utmaningar. Rollen innebär bland annat att arbeta i projekt där du utifrån kundens krav ska ta fram cylinderkonstruktioner av varierande komplexitet. Du arbetar i nära samarbete med övriga avdelningar för att nå bästa framgång och lönsamhet i projektet.
 
Din tillverknings- och materialkunskap blir viktiga i företagets strävan att utnyttja befintliga komponenter och hitta skalfördelar vid utveckling av nya produkter. Resor inom Skandinavien och till viss del i norra Europa kan förekomma.
 
 
Önskvärd profil
 
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning och ett par års arbetslivserfarenhet inom yrket. Du har ett stort tekniskt intresse och goda kunskaper inom CAD, gärna SolidWorks. Vidare ser vi att du gärna har kunskaper inom hållfasthetsberäkningar. Har du även kunskaper om hydraulcylindrar och hydrauliska system är det meriterande. Du är van vid att arbeta i projektform och har lätt att skapa goda relationer. 
 
Som person är du självgående, strukturerad och tycker om att ha många bollar i luften. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
 
 
Övrigt                                                                                                                     
 
Placering: Skillingaryd
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
 
I denna rekrytering samarbetar Stacke Hydraulik med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Birgitta Twedmark, birgitta.twedmark@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain ISOVER Automationsingenjör
Befattning: Automationsingenjör
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain ISOVER Automationsingenjör

Befattning:
Automationsingenjör
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER


ISOVER – En världsledare med historia. Det välkända varumärket Gullfiber skapades år 1967 men redan år 1963 inledde det Billesholmsförankrade företaget ett samarbete med världsledaren Saint-Gobain. Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen. Saint-Gobain består idag av mer än 1400 konsoliderade företag med ca 170 000 anställda. Tillverkningen sker i 66 länder över hela världen och år 2015 hade Saint-Gobainkoncernen en omsättning på ca 39,6 miljarder Euro. Ytterligare information om företaget och koncernen hittar du på www.isover.se och www.saint- gobain.com.



ISOVER Billesholm
 
ISOVER har huvudkontor och produktion i Billesholm utanför Helsingborg. Enheten sysselsätter cirka 380 personer och levererar produkter för såväl byggisolering som teknisk isolering. Tillverkningen sker dygnet runt och den kontinuerliga produktionsprocessen har hög automationsgrad som ställer krav på ett effektivt underhåll. Produktionen är baserad på World Class Manufacturing program (WCM) för att säkerställa en hög nivå inom säkerhet, kvalité och produktivitet.
 
ISOVER söker nu en Automationsingenjör som ska vara delaktig i att ytterligare stärka och utveckla underhållet.
 
 
Arbetsbeskrivning
 
I rollen som automationsingenjör kommer du arbeta med programmerbara och konfigurerbara system. Du ska tillsammans med produktionsledning och processingenjörer utveckla och uppgradera automationen inom fabrikens process- och tillverkningssystem. Tjänsten innefattar ett långsiktigt och strategiskt arbete med automations- och styrplattformar, samt utveckling av processdatorsystem. I befattningen ingår att bevaka den tekniska utvecklingen inom processdator- och PLC-systemområdet samt att tillsammans med användarna bedriva ett aktivt standardiseringsarbete. Du ingår i avdelningen Project Management Office (PMO) och rapporterar till PMO-chefen.
 
Arbetsuppgifter:
  • Utveckla och uppgradera automationen inom fabrikens process- och tillverkningssystem
  • Långsiktigt och strategiskt arbete med automations- och styrplattformar
  • Bevaka den tekniska utvecklingen inom processdatorområdet
  • Utbilda internt och ge support till el-avdelningen på processdatorsystemet
  • Agera uppdragsledare för externa projektuppdrag inom området

 
 
Önskvärd profil
 
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning (högskola eller KY) och erfarenhet av liknande roll, gärna inom processindustrin. Du har tidigare arbetat med programmering och konfigurering av processdatorsystem, meriterande om detta skett i Honeywell.
Som person är du noggrann, driven och har ett stort tekniskt intresse. Du upplever dig trygg i ditt arbete och delar gärna med dig av dina kunskaper. Tidigare erfarenhet av projektledning ses som meriterande. Då företaget verkar i internationell miljö är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska obehindrat.
 
Meriterande:
  • Programmerings- och felsökningserfarenhet från PLC-anläggningar, gärna Siemens S7
  • Erfarenhet av industriella nätverk och TCP/IP-nätverk
  • Administration av Windows Server-installationer
  • Erfarenhet av processindustri, samt förståelse och intresse för den fysikaliska processen
  • Erfarenhet av reglerteknik och instrumentering
  • Projektledarerfarenhet

 
 
Övrigt
 
Placeringsort: Billesholm
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
 
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain ISOVER med Kandidathuset.
För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Frida Eklund, frida.eklund@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Faiveley Transport - Projektledare
Befattning: Projektledare
Placeringsort: Landskrona Företag: Faiveley Transport
Läs mer här...
Stacks Image 172
Faiveley Transport - Projektledare

Befattning:
Projektledare
Placeringsort: Landskrona Företag: Faiveley Transport


Faiveley Transport Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt på många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem, koppel samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer som exporteras till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Företaget har idag 170 anställda verksamma inom försäljning, projektledning, konstruktion, utveckling, tillverkning, service och underhåll samt Supply Chain & Inköp, Ekonomi, HR och Kvalitet. Företaget åtnjuter en fin tillväxt sedan flera år och omsätter idag över 400 MSEK. Huvudkontor med tillverkning i Landskrona, projekt- och försäljningskontor i Stockholm. Wabtec erbjuder ett brett produktsortiment bestående av system för luftkonditionering, elektromekanik, elektronik, bromssystem, koppel, tågdörrar och plattformsdörrar samt underhållsservice till kunder runtom i världen. Wabtec Corporation har sitt huvudkontor i Pennsylvania, och har idag ca 20 000 anställda. Hållbar utveckling, miljövänliga och högteknologiska lösningar för dagens och morgondagens tåg karakteriserar verksamheten.



Bakgrund
 
Faiveley Transport Nordic AB står inför en positiv, spännande och utmanande framtid. Vi behöver nu förstärka vår organisation i Landskrona med ytterligare en projektledare.
 
Som Projektledare kommer du att arbeta med leverans- och serviceprojekt. Du kommer att leda tvärfunktionella projektarbeten så att projektet levereras rätt avseende kvalitet, tid och vinst för att nå kundnöjdhet. Fokus ligger på att säkerställa att projekt startas, genomförs och avslutas i enlighet med projektledningsprocess definierad i företagets kvalitetsledningssystem. I rollen arbetar man med internationella kontakter i bland annat Frankrike, Italien och Tyskland. Du kommer att ha ett nära samarbete med olika delar av organisationen såsom systerföretag, marknadsavdelningen, fältservice, konstruktion samt logistikavdelningen.
 
Kvalifikationer

Du har en högskoleutbildning samt en god teknisk förståelse. Du har erfarenhet av projektledning av affärsprojekt inom industri och en dokumenterad projektledarbakgrund.
 
Du är en god kommunikatör och har en förmåga att knyta och behålla goda relationer med människor såväl internt som externt. Du är driven, har skinn på näsan och är samtidigt systematisk och organiserad. Du har förmåga att motivera, engagera och entusiasmera projektteamet. Vidare är du en bra förhandlare och det är en stor fördel om du arbetat med internationella kontakter tidigare. Erfarenhet av järnvägsbranschen är meriterande.
 
Vi arbetar i affärssystemet M3 samt använder programmen i MS Officepaketet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Andra språkkunskaper är meriterande.
 
Ansökan
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
Välkommen med din ansökan!
 
 
I denna rekrytering samarbetar Faiveley Transport Nordic AB med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Krohne Inor - Mekanik-konstruktör
Befattning: Mekanik-konstruktör
Placeringsort: Malmö Företag: KROHNE INOR
Läs mer här...
Stacks Image 172
Krohne Inor - Mekanik-konstruktör

Befattning:
Mekanik-konstruktör
Placeringsort: Malmö Företag: KROHNE INOR


KROHNE INOR har framgångsrikt utvecklat och producerat temperaturmätningsutrustning för processindustrin i mer än 75 år. Sedan utvecklingen av världens första huvudmonterade signalomvandlare, har KROHNE INOR successivt byggt upp sitt rykte som ett internationellt ledande företag av temperaturgivare och signalomvandlare. Huvudkontoret är baserat i Malmö, där arbetar idag ca 65 anställda. Kulturen i företaget utmärks av en varm atmosfär med utpräglad teamkänsla. 2006 förvärvades KROHNE INOR av KROHNE-koncernen som koncernens globala teknik- och utvecklingscenter för temperaturmätning. KROHNE är världsledande tillverkare och leverantör av processinstrumentering och mätlösningar för många olika industribranscher över hela jorden. KROHNE har över 3 600 anställda och en omsättning på mer än 448 miljoner euro. Företagets produkter och tjänster spänner över hela mät- och analysprocessen: från den enskilda mätpunkten till lösningar för hela fabriker. Tillsammans med KROHNE koncernen, våra två dotterbolag i Tyskland, Finland samt partners kan KROHNE INOR erbjuda produkter, lösningar och service över hela världen.




Bakgrund



KROHNE INOR konstruerar och producerar temperaturmätinstrument för industriellt bruk. Vi hjälper kunderna att spara på resurserna och att optimera utbytet i deras processer. Här samarbetar vi mellan avdelningar och hjälper varandra. Tillsammans med kollegor stödjer du KROHNE-koncernen i försäljnings- och offertfrågor. Arbetet gäller offert-förfrågningar för svenska och internationella kunder och att realisera de som blivit order. 
KROHNE INOR arbetar på en bred internationell marknad inom industrisegment som energi, hygien, kemi, olja och kärnkraft. Kvalitetsstyrning och noggrannhet förutsätts. Till det behöver vi din hjälp!



Arbetsuppgifter 

Din roll som Mekanik-konstruktör är varierande och du kommer varje dag att hålla kontakt med interna och externa personer för att finna den information som behövs för att realisera konstruktionerna. 


Du kommer till exempel att:
  • Samla teknisk information från kund och leverantör inför sammanställning av offerter
  • Läsa ritningar och kravspecifikationer och därifrån guida kunder till rätt val av teknik
  • Kombinera kunders behov med rätt applikation, utifrån materialval, funktionalitet, belastning och kontrollplaner
  • Genomföra konstruktion med ritning, produktionsunderlag samt uppföljning
  • Justera kund- och produktions-ritningar i samråd med övrig personal
  • Ta hand om samtal, mail och förfrågningar från svenska och internationella kunder & leverantörer


I din nya roll kommer du att ha ett bra stöd från organisationen. Du kommer in i rollen främst via internutbildningar.


Vi söker dig som:

  • Snabbt kan kundanpassa och förändra befintliga mekaniska konstruktioner
  • Kan rita offert- och produktionsritningar och har kännedom om elektronik
  • Har ambitioner, tar ansvar och drivs av att lära dig nya saker och konstant bredda din tekniska kompetens
  • Har fingertoppskänsla för mekanik och kunskaper om materialval, gärna om stål, metall och korrosion
  • Har kunskaper från CAD-system, gärna Solid Works
  • Behärskar svenska och engelska, i både tal och i skrift - övriga språk är meriterande

Tidigare arbetslivserfarenhet är meriterande. Har du arbetat i CRM-system och orderhanteringsprogram ligger du steget före. 
Som person är du social, framåt och har förmåga att ta egna beslut. Du kan se både helheter och detaljer. Du har utpräglad samarbetsförmåga, gillar teamarbete och att ha kul med dina kollegor på jobbet.




Övrigt:


Tillsättning: Snarast enligt överenskommelse.
Placeringsort: Malmö


Intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. 


I denna rekrytering samarbetar Krohne Inor med Kandidathuset AB. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig konsult Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Hill-Rom, Liko AB - Sr. Manager, Strategic Sourcing
Befattning: Sr. Manager, Strategic Sourcing
Placeringsort: Luleå Företag: Hill-Rom, Liko AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Hill-Rom, Liko AB - Sr. Manager, Strategic Sourcing

Befattning:
Sr. Manager, Strategic Sourcing
Placeringsort: Luleå Företag: Hill-Rom, Liko AB


Hill-Rom is a leading global medical technology company with more than 10,000 employees worldwide. We partner with health care providers in more than 100 countries by focusing on patient care solutions that improve clinical and economic outcomes in five core areas: Advancing Mobility, Wound Care and Prevention, Patient Monitoring and Diagnostics, Surgical Safety and Efficiency, and Respiratory Health. Around the world, Hill-Rom's people, products, and programs work towards one mission: Every day, around the world, we enhance outcomes for patients and their caregivers. Hill-Rom's vision is a real-time, connected care environment that delivers actionable information to the right people at the right time. Delivering the right information to the right people at the right time helps hospital staff care for patients more safely, efficiently and effectively. Our Values • Respect • Responsiveness • Results • Integrity • Fun



Job:                                  Sr. Manager, Strategic Sourcing
Group/Team:                     Hill-Rom, Liko AB
Location:                           Luleå
Reports to:                        Executive Director & Site Leader Luleå
 
 
BACKGROUND
 
Liko has been a part of Hill-Rom since 2008.
 
As an expert in the field of patient transfer and lifting solutions, founded in 1979 by Swedish engineer and designer Gunnar Liljedahl, Liko’s expertise is based on over 30 years in business, specialising in products for the safe lifting and transfer of patients in the healthcare environment. The Liko brand portfolio includes high quality and innovative lifts, slings, transfer aids and lift accessories.

Today, Liko is fully integrated in the Hill-Rom organization and has transformed from an entrepreneurial and product oriented company to a global company. The site in Luleå is shifting it´s focus from product to production to become even more efficient and capable to supply the global market with high quality products. To reinforce the efforts in this change, Liko is now looking to hire a Strategic Sourcing Manager to take the lead in improving and strengthening the sourcing process.

 
 
 
THE ROLE AS SR. MANAGER, STRATEGIC SOURCING
 
As Sr. Manager Strategic Sourcing you will create and manage strategic supplier partnerships to ensure continual performance expectations are met and year over year productivity targets are achieved by conducting proper supplier management techniques.  You will manage two Strategic Sourcing Specialists and coach, support and coordinate them in all day-to-day work.
 
You are expected to act as business owner to influence the organization across and through functional and business unit levels to ensure alignment and commitment to financial targets and category strategies. The responsibility includes partnering with the key internal stakeholders to understand requirements and drive sourcing strategies to ensure quality, value-cost optimization, service performance and business growth.
 
The position also includes the following main responsibilities:
 
  • Responsible for effectively managing 260 M SEK of spend by analyzing total global spend, identifying key aggregation opportunities, and creating programs to leverage spend at the highest possible level for the maximum possible impact.
  • Leverage cross company sourcing initiatives and oversee the review of sourcing proposal and negotiation as well as supplier identification and selection in responsible categories.
  • Keep current on category market, cost drivers and economic outlook to guide category strategy
  • Manage supporting personnel in the execution of the multi-step strategic sourcing process
  • Act as lead negotiator for business agreements
  • Serve as sourcing leader on all integration activities relating to responsible categories
  • Monitor, track and report on savings and key performance indicators for targeted category
 
CANDIDATE PROFILE
 
We put strong emphasis on finding a person with experience in Strategic Sourcing with a high personal drive, result orientation and strong interpersonal skills.
 
Requirements:
 
  • Bachelor’s degree required in Business, Finance, Engineering or Supply Chain.  Master’s in Business preferred
  • International experience required
  • Extensive strategic sourcing experience preferably in a global, multi-site manufacturing environment
  • Demonstrated strong Operation, Finance and Strategic Planning knowledge in building category strategies
  • Experience in a continuous improvement environment with a track record of achieving significant year over year results.
  • Experience operating successfully in a highly matrixed environment with a high degree of organizational agility
  • Experience in multicultural negotiations, contracting and supplier management activities
  • Experience in leading large, global complex supply management solution projects

 
In this recruitment, Hill-Rom, Liko AB cooperates with Kandidathuset. For further information please contact, Sofia Fritzon by email: sofia.fritzon@kandidathuset.se


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Hill-Rom - Tender and Sales Coordinator
Befattning: Tender and Sales Coordinator
Placeringsort: Stockholm Företag: Hill-Rom
Läs mer här...
Stacks Image 172
Hill-Rom - Tender and Sales Coordinator

Befattning:
Tender and Sales Coordinator
Placeringsort: Stockholm Företag: Hill-Rom


Hill-Rom is a leading global medical technology company with more than 10,000 employees worldwide. We partner with health care providers in more than 100 countries by focusing on patient care solutions that improve clinical and economic outcomes in five core areas: Advancing Mobility, Wound Care and Prevention, Patient Monitoring and Diagnostics, Surgical Safety and Efficiency, and Respiratory Health. Around the world, Hill-Rom's people, products, and programs work towards one mission: Every day, around the world, we enhance outcomes for patients and their caregivers. Hill-Rom's vision is a real-time, connected care environment that delivers actionable information to the right people at the right time. Delivering the right information to the right people at the right time helps hospital staff care for patients more safely, efficiently and effectively. Our Values • Respect • Responsiveness • Results • Integrity • Fun




Job:                           Tender and Sales coordinator
Group/Team:                   Hill-Rom
Location:                            Stockholm, St Eriksgatan
Reports to:                        Sales Manager PSS, Nordics
 
 
BACKGROUND
 
Within Hill-Rom there are three business units: Patient Support Systems, Front Line Care and Surgical Solutions. Innovation remains a key strategy for Hill-Romand in 2017, new products contributed approximately 0 million in revenue, continuing the company’s long heritage of product and medical technology innovation. The introduction of new products across the business is expected to drive accelerated revenue growth and margin expansion in 2018 and beyond. The Revenue for the company is expected to exceed billion by 2020, while adjusted operating margins are expected to approach 20 percent. 
 
The business area structure is aligned by product type and contains the following units: 
  • Patient Support Systems – globally provides our specialty bed frames and surfaces and mobility solutions, as well as our clinical workflow solutions which specializes in software and information technologies to improve care and deliver actionable insight to caregivers and patients. 
  • Front Line Care – globally provides respiratory care products and sells medical diagnostic monitoring equipment and a diversified portfolio of physical assessment tools that assess, diagnose, treat, and manage a wide variety of illnesses and diseases. 
  • Surgical Solutions – globally provides products that improve surgical safety and efficiency in the operating room including tables, lights, pendants, positioning devices and various other surgical products and accessories. 

 
Hill-Rom and their affiliate companies; Welch Allyn, Aspen Surgical, Allen Medical, Trumpf Medical and Liko, all offer their employees challenging work experiences, a collaborative team environment, and a comprehensive benefit offering. The strongest motive for working with Hill-Rom is the opportunity to make a true difference in peoples’ lives by enhancing outcomes for patients and their caregivers.  
 
 
The position – Tender and Sales coordinator
 
The Tender and Sales coordinator is a key and centrally placed role with focus on support to the sales organization through meticulous handling and timely submission of tenders as well as daily business and sales support.
 
The Tender and Sales coordinator collaborates closely with the Sales Managers in different product areas and with the sales team as well as the Business Operations Manager. The role is placed in Stockholm and reports to Sales Manager PSS Nordics.
 
Responsibilities
 
  • To provide efficient support to the sales force and the customers by impeccable handling and timely submission of tenders and quotations.
  • To support the organisation with managing the Hill-Rom Website and review local marketing material
  • To provide daily business and sales support including distribution of sales material.
  • To ensure that customer facing platforms are up to date 

 

 
Other specific responsibilities include:
 
  • Keeping track of and maintaining up to date data records of the overall tender agenda 
  • Monitoring journal advertisements for tenders/quotations, obtaining and handling of relevant pre-purchase questionnaires, producing and submitting final tender/quotation document 
  • Monitoring and executing price calculations
  • Developing and updating the wording of tenders and quotations in cooperation with Sales
  • Ensure that all material is translated in a correct language
  • Ensure that material is in place at exhibitions 
  • Ensure that customer facing platforms always are up-to-date 

 
Required profile
 
We are looking for a candidate that has some experience in working with tenders or sales support. The person is thorough with an ability to pay attention to detail and yet able and willing to be flexible. The person knows how to plan his/her work but also functions well pressure. Learning agility, taking own initiative are corner stones in an organisation undergoing transformation. 
 
Education and experience
 
  • University degree 
  • Excellent knowledge of local language
  • Fluent in English, written and spoken 
  • Basic knowledge of managing tenders and quotations as well of LOU and other tender regulations
  • Must be computer literate working with email, Excel, Word, 

 
Qualification and skills
 
  • Fast and willing learner 
  • Excellent communication skills across the organization
  • Hands on mentality.
  • Demonstrates high level of engagement, and self-starter attitude.
  • Loyal and discreet, positive can-do mind-set, easy to work with, intuition towards others.
  • Ability to gain and maintain trust and recognition from others.

 
 
Other
 
In this recruitment, Hill-Rom is cooperating with Kandidathuset AB. For information, please contact Birgitta Twedmark.
birgitta.twedmark@kandidathuset.se



Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Kaeser - Servicetekniker
Befattning: Servicetekniker
Placeringsort: Värnamo Företag: Kaeser Kompressorer
Läs mer här...
Stacks Image 172
Kaeser - Servicetekniker

Befattning:
Servicetekniker
Placeringsort: Värnamo Företag: Kaeser Kompressorer


KAESER KOMPRESSORER är att av världens ledande företag inom tryckluftsteknik och har 6000 anställda runtom i världen. I Sverige är vi 66 st anställda och finns ifrån Helsingborg i syd till Skellefteå i norr. Vi erbjuder dig ett mycket intressant arbete i ett rikstäckande team där vi har kul tillsammans.


Vi behöver dig som erfaren Servicetekniker för att göra Sveriges bästa tryckluftsteam ännu starkare.

Just nu söker vi tekniker till regionen Värnamo. Vi söker dig som har arbetat minst 3 år som Servicetekniker och nu vill ta steget att utveckla ditt arbete i en spännande miljö. Som Servicetekniker hos Kaeser ansvarar du för service och installationer av tryckluftsutrustning ute hos våra kunder. Det innebär att underhålla, felsöka, reparera, installera och driftsätta kompressorer.

Vi erbjuder dig ett mycket intressant arbete inom Kaeser Kompressorer i ett rikstäckande team där vi har kul tillsammans.

Dina kunskaper och erfarenheter:
Du är gymnasieutbildad maskintekniker med inriktning el- och/eller kylteknik och har B-körkort. Vi ser även att du har goda IT-kunskaper. Du bör ha minst tre års erfarenhet av liknande arbete. Du har arbetat självständigt gentemot kund och är van att hantera snabba situationer. Har du erfarenhet av tryckluftsutrustning är det meriterande, men det är inget krav. Du får utbildning av oss i Sverige och i Tyskland. Du ska vidare kunna ta emot och förstå skriftliga och muntliga instruktioner på svenska och engelska. Tyska är meriterande. Det är även viktigt att du kan skriva och tala svenska väl.

Dina personliga egenskaper:
Som person trivs du med att arbeta som servicetekniker självständigt och i team samt att ta eget ansvar. Du är noggrann, ordningsam och flexibel samt tycker om att ha kundkontakter. 

Du är bosatt någonstans i Värnamoregionen.

Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
Välkommen med din ansökan!
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Hill-Rom - Account Manager
Befattning: Account Manager
Placeringsort: Göteborg Företag: Hill-Rom
Läs mer här...
Stacks Image 172
Hill-Rom - Account Manager

Befattning:
Account Manager
Placeringsort: Göteborg Företag: Hill-Rom


Hill-Rom is a leading global medical technology company with more than 10,000 employees worldwide. We partner with health care providers in more than 100 countries by focusing on patient care solutions that improve clinical and economic outcomes in five core areas: Advancing Mobility, Wound Care and Prevention, Patient Monitoring and Diagnostics, Surgical Safety and Efficiency, and Respiratory Health. Around the world, Hill-Rom's people, products, and programs work towards one mission: Every day, around the world, we enhance outcomes for patients and their caregivers. Hill-Rom's vision is a real-time, connected care environment that delivers actionable information to the right people at the right time. Delivering the right information to the right people at the right time helps hospital staff care for patients more safely, efficiently and effectively. Our Values • Respect • Responsiveness • Results • Integrity • Fun


Job: Account Manager, Hill-Rom 
Group/Team:  Hill-Rom
Location: Home office. Suitable location is Gothenburg.
Reports to: Sales Manager, Nordics


BACKGROUND 
  
Within Hill-Rom there are three business units: Patient Support Systems, Front Line Care and Surgical Solutions. Innovation remains a key strategy for Hill-Rom and in 2017, new products contributed approximately 0 million in revenue, continuing the company’s long heritage of product and medical technology innovation. The introduction of new products across the business is expected to drive accelerated revenue growth and margin expansion in 2018 and beyond. The Revenue for the company is expected to exceed billion by 2020, while adjusted operating margins are expected to approach 20 percent. 
  
The business area structure is aligned by product type and contains the following units: 
  • Patient Support Systems – globally provides our specialty bed frames and surfaces and mobility solutions, as well as our clinical workflow solutions which specializes in software and information technologies to improve care and deliver actionable insight to caregivers and patients. 
  • Front Line Care – globally provides respiratory care products and sells medical diagnostic monitoring equipment and a diversified portfolio of physical assessment tools that assess, diagnose, treat, and manage a wide variety of illnesses and diseases. 
  • Surgical Solutions – globally provides products that improve surgical safety and efficiency in the operating room including tables, lights, pendants, positioning devices and various other surgical products and accessories. 

  
Hill-Rom and their affiliate companies; Welch Allyn, Aspen Surgical, Allen Medical, Trumpf Medical and Liko, all offer their employees challenging work experiences, a collaborative team environment, and a comprehensive benefit offering. The strongest motive for working with Hill-Rom is the opportunity to make a true difference in peoples’ lives by enhancing outcomes for patients and their caregivers.   
  
  
THE ROLE AS ACCOUNT MANAGER, HILL-ROM

As Account Manager you will be part of the 45 people strong Nordic sales and service team. 
You manage the Hill-Rom and the Low Acuity Vitals Welch Allyn business in the assigned territory and develop new business within designated
accounts. Focus will be on profitability, revenue growth against plan, maintaining costs and strategic company objectives. The Account Manager is expected to Identify business opportunities in the sales area, develop new business through direct sales activity including tendering, negotiations and contract management. 
  
  
The position also includes the following main responsibilities: 
 
  • Meets and exceeds targets for revenue and profitability. Achieves the yearly Territory Business Plan in association with the Sales Manager, meets challenging targets in the Welsh Allyn and Hill-Rom divisions.
  • Presents management information and contract review information to the Sales Manager. Responsible for regularly providing the necessary forecast using the Sales Force CRM system
  • Ensures the implementation of promotional/sales programs in conjunction with marketing communication, education, clinical and training, practice enhancement. Initiates trails and demo’s and sales in Hill-Rom/Welsh Allyn and competitor accounts.
  • Builds strong and lasting relationships with key decision makers and those influential in the purchasing process to enhance the Hill-Rom Brand and Image and to maximize the success of concept selling.
  • Liaises with the Commercial Operations Manager and local technical and service teams.

  
CANDIDATE PROFILE 
  
We are looking for a commercially oriented person with excellent networking capabilities. The right person has good ability to communicate and engage those around him/her. It is also important to be able to manage and navigate in a growing and changing Global company. Experience from sales from Medtech industry is important. 
  
  
Requirements
  • At least 2 years of sales experience with proven results.
  • Technical background is an advantage
  • Clinical background is a big advantage
  • Existing relationships in several medical brands is an advantage

  
Competencies and skills
  • Action and results oriented team player with high integrity
  • Hands on mentality.
  • Entrepreneurial thinker and actor towards company’s objectives.
  • Strong personality with outstanding communication skills within all levels of organization and across cultures.
  • Extremely capable to manage and communicate internationally (through virtual, remote communication tools).
  • Willing to take on responsibility and to deliver high level of service.
  • Computer literacy with Microsoft Office Applications.
  • Fluent in English, written and spoken
  
Other 
  
In this recruitment, Hill-Rom cooperates with Kandidathuset AB. If you have any questions regarding the role or recruitment process, please contact Alexander Kervall. alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain Weber - R&D Manager
Befattning: R&D Manager
Placeringsort: Vingåker Företag: Weber
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain Weber - R&D Manager

Befattning:
R&D Manager
Placeringsort: Vingåker Företag: Weber


Weber har en marknadsledande ställning inom mineralbaserade byggprodukter på den svenska marknaden. Weber utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och system för bygg och anläggning inom mur- och puts, golvavjämning, betong, plattsättning/tätskikt samt Leca® lättklinker, -block, -husgrunder och -element. www.weber.se Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER, Leca® och Weber. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen med ca 190 000 anställda. I Sverige bidrar drygt 800 anställda till en omsättning på ca 3 miljarder SEK.



Arbetsbeskrivning
 
Som R&D Manager kommer du att tillhöra den Nordiska R&D organisationen och rapportera till R&D Manager Sweden.
 
Arbetet består huvudsakligen av att leda utvecklings- och förbättringsprojekt från tidigt skede till slutförande, både gällande nya innovativa produkter samt förbättring och förvaltning av befintligt sortiment. Huvudfokus kommer att vara inom produktområdet golvavjämningsmassor och marina golv. I rollen ingår också att koordinera arbetet med labbtekniker, rapportera projekt och samverka med konceptchef för att bestämma framtida utvecklingsprojekt.
 
Du kommer även att delta i projekt utanför ditt eget område samt i koncerngemensamma projekt.
 
Arbetsuppgifter
 
  • Planering, ledning och rapportering samt utvärdering av beslutade och delegerade utvecklingsprojekt
  • Samverka med konceptchefer gällande definition, uppföljning och lansering av nya produkter
  • Leda underhållsprojekt för att reducera RMP, harmonisera recept och system, samt stödja införandet tillsammans med inköp och produktionsenheterna.
  • Intern produkt- och användningsteknisk support
  • Delta som expert i gemensamma projekt inom Nordic Baltic R&D-organisationen
  • Samverka med marknads- och inköpsavdelningarna för att säkerställa konkurrens- och kostnadseffektiva produkter
  • Samverka med produktion för att säkerställa effektiv och kvalitetssäkrad produktion
  • Deltagande på internationella och Nordic Baltic R&D-möten inom sitt produktområde
  • Utfärda och godkänna recepturer och driftunderlag.
  • Företräda sitt produktområde mot koncernen, myndigheter, organisationer m.fl. 
 
Din profil
 
Vi söker dig som har relevant erfarenhet av produktutveckling och utbildning på högskolenivå inom något av områdena kemi, materialteknik eller byggnadsmaterial. Vi ser gärna att du har erfarenhet från byggbranschen eller utveckling av liknande produkter.
 
För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och självständigt kunna driva dina egna projekt mot uppsatta mål samt kunna samverka med kollegor och övriga funktioner inom organisationen.
 
Eftersom företaget verkar i en internationell miljö är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska.
 
 
Placering
Webers produktionsanläggning, strax utanför Vingåker
 
Rapportering
R&D Manager Sweden
 
 
Övrigt
 
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain Sweden AB, Weber med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
 
Vi välkomnar ansökningar från alla personer oavsett ålder, trosuppfattning, könsidentitet och uttryck, sexuell identitet eller etnisk bakgrund.
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Stockholm
Kandidathuset AB
Mäster Samuelsgatan 60,
111 21 Stockholm
Malmö
Kandidathuset AB
Adelgatan 21, Malmö
Telefon:
08-410 300 22
E-post:
info@kandidathuset.se
Organisationsnummer:
556765-0576