Aktuella uppdrag

Du som söker jobb hos Kandidathuset gör det via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Här kan du söka våra lediga tjänster eller om vi inte har någon tjänst som passar dig kan du göra en spontanansökan.

Välkommen med din ansökan!

ACC Glasrådgivare AB - Projektör dagsljus- och klimatsimuleringar
Befattning: Projektör dagsljus- och klimatsimuleringar
Placeringsort: Stockholm Företag: ACC Glasrådgivare
Läs mer här...
Stacks Image 172
ACC Glasrådgivare AB - Projektör dagsljus- och klimatsimuleringar

Befattning:
Projektör dagsljus- och klimatsimuleringar
Placeringsort: Stockholm Företag: ACC Glasrådgivare


ACC Glasrådgivare är Skandinaviens ledande glas- och fasadkonsult. Vi erbjuder oberoende konsultation gällande alla typer av glasade konstruktioner och kompletterande solavskärmning. Därmed skapar vi förutsättningar att nå bästa resultat vid projektering, byggnation och förvaltning i en bransch under ständig utveckling avseende design, komplexa kravställningar och materiella möjligheter. Vår samlade specialistkompetens omfattar bland annat rådgivning vid val av profilsystem, glastyper och solavskärmning. Vi utför simuleringar inom termisk komfort, solskyddsbehov och dagsljus samt konstruktionsberäkningar och detaljritningar, ekonomiska utredningar och olika typer av besiktningar. Vi är med och bygger morgondagens samhälle i nära samarbete med byggherrar, arkitekter, entreprenörer och andra aktörer på den skandinaviska byggmarknaden. Vi är ett litet bolag med stora möjligheter. Idag är vi 17 anställda med huvudkontor i Stockholm samt kontor i Göteborg och Oslo. Sedan starten i 1988 har vi genomfört över 3000 olika projekt. Fler och fler inser fördelarna med omsorgsfull projektering av fasadentreprenader och efterfrågan på våra tjänster ökar stadigt. Läs gärna mer om oss på www.acc-glas.se



BEFATTNING:                   Projektör dagsljus- och klimatsimuleringar
PLACERINGSORT:            Stockholm
TILLTRÄDELSEDATUM:     Snarast


Denna befattning ger dig möjligheter att arbeta:
  •  med fasader, byggnaders ansikte utåt, i några av de mest spännande byggprojekten i Norden
  • i ett framstående företag som ligger i framkant med kunskap om snygga, smarta och hållbara fasadlösninga
  • i en nyckelroll där dina kunskaper efterfrågas och värderas högt på marknaden   
  • tillsammans med fasadkonsulter, specialister och projektörer inom dagsljus, energi, klimat som är
  • bland de mest erfarna i Skandinavien
  • i en roll som utvecklar dig och hjälper dig att uppnå dina professionella mål
Arbetsuppgifter
  •  utföra klimat- och dagsljussimuleringar och upprätta underlag för t.ex. miljöklassningssystem    
  • utveckla beräkningsmodeller och metoder i nära samarbete med kollegor
  • stötta projektledare, arkitekter och byggherrar i fasadutformning och systemval med utredningar, beslutsunderlag och attraktiva presentationer
  • rådgivning och projektering inom glas, glasade konstruktioner och solavskärmning
  • följa utvecklingen inom ett eget teknikområde och utbilda andra, både internt och externt

Som projektör för dagsljus- och klimatsimuleringar på ACC kommer du att få möjlighet att vara med i  byggprojekt av varierande storlek och få insikt i hela byggprocessen. Tillsammans med kunden diskuteras olika lösningar, allt från design och gestaltning till komplexa klimatsimuleringar. Arbetet sker i nära samarbete med dina kollegor, som alla bidrar med sin specialistkunskap.
 
ACC satsar kontinuerligt på förbättringar inom mjukvaror, simuleringar, modellering och programmering för att behålla vår ledande ställning på marknaden.

Kravprofil: 
Universitets- eller högskoleutbildning som arkitekt eller ingenjör - gärna med inriktning mot energi, inomhusklimat eller miljö.
 
Kompetens:
  • Goda kunskaper inom byggnadsfysik
  • Erfarenhet av 3D-modellering (AutoCAD, Revit, Rhinoceros 3D, Sketchup)
  • Erfarenhet av dagsljussimuleringar (Radiance, Ecotect Analysis, DIVA, Honeybee). Kunskaper inom dynamisk termisk simulering (IDA ICE, DesignBuilder) samt CFD-beräkningar är meriterande.
  • Behärska engelska väl i både tal och skrift. Goda kunskaper i svenska är meriterande.
  • Erfarenhet av programmering Grasshopper, Honeybee & Ladybug och miljöklassningssystemen
  • Miljöbyggnad, LEED och BREEAM är meriterande.
För tjänsten krävs inte att du har specifik kunskap om glas eller profilsystem så länge du har en generell kunskap och förståelse för byggteknik och konstruktionslösningar. Du kommer givetvis att få all nödvändig utbildning och introduktion.
 
Vi söker dig som är:
  • självgående, driven och ansvarstagande
  • social och trygg i en konsultativ och rådgivande roll
  • serviceinriktad, kommunikativ och trivs med kundkontakter
  • strukturerad och har förmåga att analysera problem, se sammanhang och prioritera
 
I denna rekrytering samarbetar ACC Glasrådgivning AB med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sofia Fritzon, Sofia.Fritzon@Kandidathuset.se


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint Gobain Sekurit - Customer Service & Logistic Manager
Befattning: Customer Service & Logistic Manager
Placeringsort: Eslöv Företag: Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint Gobain Sekurit - Customer Service & Logistic Manager

Befattning:
Customer Service & Logistic Manager
Placeringsort: Eslöv Företag: Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB


Saint-Gobain Sekurit Scandinavia is a part of the TOP 100 most Innovative companies. The company's aim is to provide high added value glazing products and services for car makers. As part of the Saint-Gobain Group, we have access to more than 300 years of know-how and innovations. Saint-Gobain Sekurit is an international company with a worldwide foot print. Through our international network and our 35 plants and facilities settled in Europe, Asia and Americas, we deliver the international automotive market. From the most luxury and sports cars to the low cost, Saint-Gobain Sekurit produces demanding and challenging mineral, modular and organic glazing. Following the trends of mobility and automotive industry, the company is permanently led by its innovative spirit and offers a wide range of high added value products, solutions and services on four main axes: Environment & CO2 savings, Safety & security, Quality perceived and comfort, Design & smart glazing Saint-Gobain is certified Top Employer Global 2016. This certification reward the HR policy which is based on strong foundations: professional Mobility, diversity of the teams, commitment and talent development. Among the Saint-Gobain companies in Sweden you will find Ecophon, Isover, Weber, Gyproc, Scanspac, Emmaboda Glas, Autover, Abrasives and others.



Världsledande med lokal förankring
På produktionsenheten i Eslöv arbetar cirka 250 personer med att tillverka glasrutor till fordonsindustrin och är specialiserade på smarta rutor.  Smarta rutor är den gemensamma benämningen på sidorutor med särskilda egenskaper, exempelvis vattenavvisande eller laminerade. Vattenavvisande glas har ett ytskikt som gör att vattendroppar stöts bort från sidorutan vid regnväder, vilket skapar bättre sikt och en säkrare bilkörning. En laminerad sidoruta innebär en större trygghet då lamineringen förhindrar att glassplitter sprids vid inbrott eller trafikolyckor.
Tillverkningen i Eslöv omfattar allt från att ta emot planglas till att forma en färdig sidoruta, och den färdiga produkten går sedan vidare till olika fordonstillverkare som Volvo, Audi, Jaguar, Maserati, Volkswagen, Ford m fl. Tillverkning är högautomatiserad med högt teknikinnehåll.
 
Vi söker nu en Customer Service & Logistic Manager.
 
Arbetsuppgifter
I rollen som Customer Service & Logistic Manager ska du leda vår kundtjänst och logistikavdelning samt vårt servicecenter för att säkerställa kostnads- och kvalitetseffektiv logistikverksamhet i en säker miljö.
 
För dig är det viktigt att bevara och utveckla goda kundrelationer, arbeta med tät uppföljning och ständig förbättring. Du är ansvarig för investeringar utav nya glasställ, underhåll samt inventering av befintliga glasställ.
 
Du arbetar tätt tillsammans med vår inköpsavdelning vid upphandling av transporter. Att ständigt optimera våra transporter, kostnader och vårt arbetssätt är en självklarhet för dig.
 
I arbetet ingår även att introducera nyanställda, genomföra förbättringar, implementera nya rutiner, vara delaktigt i vårt WCM-arbete och aktivt delta i företagets 5S arbete. Du arbetar tätt tillsammans med ditt team som består av 7 personer.
 
Din bakgrund
Vi söker dig som är civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande, troligtvis med supply chain inriktning. Du förväntas ha några års erfarenhet av arbete inom logistik och kundtjänst samt ett par års erfarenhet av operativt chefsansvar. Du trivs med att driva förändrings- och förbättringsarbete samt lägger stor vikt vid att nå uppsatta mål.
 
Din Profil
  • Du kan hantera många ärenden i högt tempo och få saker och ting avslutade.
  • Du är prestigelös, strukturerad och drivande
  • Öppen och rak kommunikation och trivs i samarbetet med andra.
  • Du delar med dig av dina erfarenheter och är öppen för att lära dig nya saker.
Nyfikenhet och ifrågasättande ser du som två självklara egenskaper i yrkeslivet. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i Office paketet samt SAP. Du bör även ha grundläggande kunskaper i företagsekonomi.
 
Övrigt
Tillträde snarast möjligt
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain Sekurit med Kandidathuset. Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Haulotte - Servicetekniker
Befattning: Servicetekniker
Placeringsort: Stockholm Företag: Haulotte
Läs mer här...
Stacks Image 172
Haulotte - Servicetekniker

Befattning:
Servicetekniker
Placeringsort: Stockholm Företag: Haulotte


Haulotte Group är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar. Haulotte Group har 60 produkter inom person- och materialhantering, 1 500 anställda, 4 fabriker och 20 dotterbolag. Som ett led i Haulottes globala expansion och för att befästa sin marknadsledande ställning i Europas nordliga delar startades hösten 2001 Haulotte Scandinavia AB. Organisationen Haulotte Scandinavia består idag av knappt 20 medarbetare varav de flesta utgår från anläggningen i Mölndal utanför Göteborg.



BAKGRUND
Haulotte har produkter som är av erkänt hög kvalitet och en produktbredd som gör att man kan erbjuda lösningar till en mängd olika behov. Service är en viktig del i totalerbjudandet och är central för många av företagets kunder.

För Haulotte Scandinavia finns en stor tillväxtpotential inom området och ambitionen är att växa inom service. Vi söker därför en servicetekniker i Stockholm/Mälardalen.
 
ARBETSUPPGIFTER:
Som servicetekniker utgår du ifrån ditt hem där merparten av kunderna finns i Stockholm med omnejd. I arbetsuppgifterna ingår att bistå företagets kunder med felsökning, service, reparationer och underhåll på maskiner genom planerade och akuta utryckningar.  Du förväntas att bygga upp en nära relation med kunderna för ett långsiktigt samarbete, återkommande support och underhållsarbete.
 
Som servicetekniker deltar du aktivt i teamets totala arbete och utveckling av servicenivån och arbetar därmed i nära samarbete med övriga funktioner på serviceavdelningen. Arbetet innehåller således även kundsupport och utbildningar.
 
Du kommer vara företaget ansikte utåt och vår förhoppning är därför att du är en person som värderar professionell service och har en stor kundfokus.

DIN PROFIL
  • Grundskola samt gymnasieutbildning inom relevant tekniskt område
  • Erfarenhet av att arbeta som mekaniker/servicetekniker inom liknande bransch
  • Goda kunskaper inom mekanik, hydraulik och elektronik
  • B-körkort (C1 är meriterande)
  • Kan uttrycka sig i tal och skrift på engelska och svenska.  

DINA PERSONLIGA EGENSKAPER
  • Du är en fokuserad och målmedveten person med stort driv och engagemang
  • Du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga
  • Du skall ha lätt för att skapa och behålla goda kundkontakter
  • Du är orädd och har en positiv inställning
  • Du är en lagspelare 
  • Kunna arbeta självständig och fatta egna beslut

Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar Haulotte med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sofia Fritzon, sofia.fritzon@kandidathuset.se

Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint Gobain Sekurit - Quality System Engineer
Befattning: Quality System Engineer
Placeringsort: Eslöv Företag: Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint Gobain Sekurit - Quality System Engineer

Befattning:
Quality System Engineer
Placeringsort: Eslöv Företag: Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB


Saint-Gobain Sekurit Scandinavia is a part of the TOP 100 most Innovative companies. The company's aim is to provide high added value glazing products and services for car makers. As part of the Saint-Gobain Group, we have access to more than 300 years of know-how and innovations. Saint-Gobain Sekurit is an international company with a worldwide foot print. Through our international network and our 35 plants and facilities settled in Europe, Asia and Americas, we deliver the international automotive market. From the most luxury and sports cars to the low cost, Saint-Gobain Sekurit produces demanding and challenging mineral, modular and organic glazing. Following the trends of mobility and automotive industry, the company is permanently led by its innovative spirit and offers a wide range of high added value products, solutions and services on four main axes: Environment & CO2 savings, Safety & security, Quality perceived and comfort, Design & smart glazing Saint-Gobain is certified Top Employer Global 2016. This certification reward the HR policy which is based on strong foundations: professional Mobility, diversity of the teams, commitment and talent development. Among the Saint-Gobain companies in Sweden you will find Ecophon, Isover, Weber, Gyproc, Scanspac, Emmaboda Glas, Autover, Abrasives and others.


Vi söker nu en Quality System Engineer

Som Quality System Engineer ska du säkerställa ledningssystemets robusthet, användarvänlighet och att det står väl rustat att möta verksamhetens nuvarande och framtida utmaningar. Detta görs genom att kontinuerligt arbeta med interna revisioner, uppföljning av KPI och OPI samt leda förbättringsarbeten av systemen och dess innehåll.
 
I arbetet ingår att:

  • Stötta organisationen i RCA och verifiering av effektivitet.
  • Driva förbättrings- och förändringsarbete.
  • Du deltar även aktivt i Sekurits internationella WCM verksamhet.
  • Planera och följa upp på interna revisioner av produkter, processer & system.
För att lyckas i rollen behövs förmågan att tolka och första de olika kraven som sätts på oss som företag samt kunna översätta och implementera kraven utifrån verksamhetens behov.
Du förväntas obehindrat kunna kommunicera på olika nivåer i organisationen och på ett snabbt och övertygande sätt involvera dig i verksamhetens olika områden.
 
Tjänsten kräver även att du är självgående och motiveras av att driva systemtänk. Du trivs med att ställa höga krav på andra men balanserar detta genom delaktighet, stöd i analysarbetet och förståelse för praktisk tillämpbarhet.
 
Vi ser gärna att du som sökande har:
  • Önskvärt med några års relevant erfarenhet
  • God analytisk förmåga
  • Goda kunskaper om ISO/TS och processbaserad verksamhetsutveckling
  • Har arbetat med internrevisioner i tillverkande industri
  • Goda kunskaper i att leda projekt och att driva förändringsarbete.
  • Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
  • God teknisk utbildning från högskola eller motsvarande

Övrigt


Tjänsten är en tillsvidareanställning med start snarast möjligt.

Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain Sekurit med Kandidathuset. Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
 
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
ACC Glasrådgivare AB - Energi- och klimatspecialist
Befattning: Energi- och klimatspecialist
Placeringsort: Stockholm Företag: ACC Glasrådgivare
Läs mer här...
Stacks Image 172
ACC Glasrådgivare AB - Energi- och klimatspecialist

Befattning:
Energi- och klimatspecialist
Placeringsort: Stockholm Företag: ACC Glasrådgivare


ACC Glasrådgivare är Skandinaviens ledande glas- och fasadkonsult. Vi erbjuder oberoende konsultation gällande alla typer av glasade konstruktioner och kompletterande solavskärmning. Därmed skapar vi förutsättningar att nå bästa resultat vid projektering, byggnation och förvaltning i en bransch under ständig utveckling avseende design, komplexa kravställningar och materiella möjligheter. Vår samlade specialistkompetens omfattar bland annat rådgivning vid val av profilsystem, glastyper och solavskärmning. Vi utför simuleringar inom termisk komfort, solskyddsbehov och dagsljus samt konstruktionsberäkningar och detaljritningar, ekonomiska utredningar och olika typer av besiktningar. Vi är med och bygger morgondagens samhälle i nära samarbete med byggherrar, arkitekter, entreprenörer och andra aktörer på den skandinaviska byggmarknaden. Vi är ett litet bolag med stora möjligheter. Idag är vi 17 anställda med huvudkontor i Stockholm samt kontor i Göteborg och Oslo. Sedan starten i 1988 har vi genomfört över 3000 olika projekt. Fler och fler inser fördelarna med omsorgsfull projektering av fasadentreprenader och efterfrågan på våra tjänster ökar stadigt. Läs gärna mer om oss på www.acc-glas.se



BEFATTNING:                   Energi- och klimatspecialist
PLACERINGSORT:            Stockholm
TILLTRÄDELSEDATUM:     Omgående

Denna befattning ger dig möjligheter att arbeta: 
  • med fasader, byggnaders ansikte utåt, i några av de mest spännande byggprojekten i Norden
  • i ett framstående företag som ligger  i framkant med kunskap om snygga, smarta och hållbara fasadlösningar
  • tillsammans med fasadkonsulter, specialister och projketörer inom dagsljus, energi, klimat som är bland de mest erfarna i Skandinavien
  • i en nyckelroll där dina kunskaper efterfrågas och värderas högt på marknaden
  • i en roll som utvecklar dig och hjälper dig att uppnå dina professionella mål

ARBETSUPPGIFTER: 
  • Vara med och driva utvecklingen hos ACC inom området klimatsimuleringar
  • specialist inom energi och klimat i intressanta projekt där du är länken mellan projektens VVS-konsult, arkitekt, konstruktör och beställare
  • skriva tekniska beskrivningar som samlar tekniska krav och exempel på utförande
  • utföra solstudier, energi- och klimatanalyser och utredningar av inomhusklimat
  • driva och utveckla egna projekt i samarbete med projektledning och interna resurser på ACC
  • följa utvecklingen inom ditt område, kompletterande solavskärmning och styrsystem, samt utbilda andra både internt och externt
Som energi- och klimatspecialist på ACC kommer du att få möjlighet att vara med i byggprojekt av
varierande storlek och få insikt i hela byggprocessen. ACC engageras ofta tidigt i byggprocessen och du
blir en länk mellan arkitekten, byggherren och VVS-projektören. Arbetet sker i nära samarbete med dina
kollegor, som alla bidrar med sin specialistkunskap.
 
ACC satsar kontinuerligt på utveckling och förbättringar inom mjukvaror, simuleringar, modellering och
programmering för att behålla vår ledande ställning på marknaden. I den här utvecklingen kommer du att vara en nyckelperson.


KRAVPROFIL:
Utbildning: Universitets- eller högskoleutbildning, gärna med inriktning mot energi och klimat. 
Kompetens och erfarenhet: 
  • flera års erfarenhet som exempelvis VVS-/energikonsult med inriktning klimar, styrsystem eller liknande. 
  • goda kunskaper inom dynamisk termisk simulering (IDA ICE, DesignBuilder). Erfarenhet av CFD-
    beräkningar är också meriterande
  • goda kunskaper inom byggnadsfysik
  • Erfarenhet inom 3D-modellering (AutoCAD, Revit, Rhinoceros 3D, Sketchup)
  • Behärska svenska och engelska språket väl i både tal och skrift
  • Erfarenhet av dagsljusberäkningar och miljöklassningssystem som Miljöbyggnad, LEED eller BREEAM är
    meriterande.
För tjänsten krävs inte att du har specifik kunskap om glas eller profilsystem så länge du har en generell
kunskap och förståelse för byggfysik och inomhusklimat. Du kommer att få all nödvändig utbildning och introduktion.


VI SÖKER DIG SOM ÄR: 
  • självgående, driven och ansvarstagande
  • social och trygg i en konsultativ och rådgivande roll
  • serviceinriktad, kommunikativ och trivs med kundkontakter
  • strukturerad och har förmågan att analysera problem, se sammanhang och prioritera

I denna rekrytering samarbetar ACC Glasrådgivning AB med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Cassandra Hammelfelt, cassandra.hammelfelt@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
ACC Glasrådgivare AB - Senior projektledare och fasadkonsult
Befattning: Senior projektledare och fasadkonsult
Placeringsort: Stockholm Företag: ACC Glasrådgivare
Läs mer här...
Stacks Image 172
ACC Glasrådgivare AB - Senior projektledare och fasadkonsult

Befattning:
Senior projektledare och fasadkonsult
Placeringsort: Stockholm Företag: ACC Glasrådgivare


ACC Glasrådgivare är Skandinaviens ledande glas- och fasadkonsult. Vi erbjuder oberoende konsultation gällande alla typer av glasade konstruktioner och kompletterande solavskärmning. Därmed skapar vi förutsättningar att nå bästa resultat vid projektering, byggnation och förvaltning i en bransch under ständig utveckling avseende design, komplexa kravställningar och materiella möjligheter. Vår samlade specialistkompetens omfattar bland annat rådgivning vid val av profilsystem, glastyper och solavskärmning. Vi utför simuleringar inom termisk komfort, solskyddsbehov och dagsljus samt konstruktionsberäkningar och detaljritningar, ekonomiska utredningar och olika typer av besiktningar. Vi är med och bygger morgondagens samhälle i nära samarbete med byggherrar, arkitekter, entreprenörer och andra aktörer på den skandinaviska byggmarknaden. Vi är ett litet bolag med stora möjligheter. Idag är vi 17 anställda med huvudkontor i Stockholm samt kontor i Göteborg och Oslo. Sedan starten i 1988 har vi genomfört över 3000 olika projekt. Fler och fler inser fördelarna med omsorgsfull projektering av fasadentreprenader och efterfrågan på våra tjänster ökar stadigt. Läs gärna mer om oss på www.acc-glas.se



BEFATTNING:                   Projektledare och fasadkonsult 
PLACERINGSORT:            Stockholm 
TILLTRÄDELSEDATUM:     Omgående
 
Denna befattning ger dig möjligheter att arbeta:
  • med fasader, byggnaders ansikte utåt, i några av de mest spännande byggprojekten i Norden
  • i ett framstående företag som ligger  i framkant med kunskap om snygga, smarta och hållbara fasadlösningar
  • tillsammans med fasadkonsulter, specialister och projketörer inom dagsljus, energi, klimat som är bland de mest erfarna i Skandinavien
  • i en nyckelroll där dina kunskaper efterfrågas och värderas högt på marknaden
  • i en roll som utvecklar dig och hjälper dig att uppnå dina professionella mål

ARBETSUPPGIFTER: 
  • driva och leda projekt som fasadkonsult, och vara en länk mellan arkitekten, byggherren och andra
    projektörer
  • sätta dig in i de olika områden som projekten berör och samordna uppgifter inom företaget - där
    alla bidrar med sin specialistkunskap
  • hålla i utbildningar och presentationer för kunder och leverantörer
  • leda och delta i tekniska utredningar samt projekterings- och byggmöten
  • följa utvecklingen inom ett eget teknikområde och utbilda andra, både internt och externt
Som senior projektledare på ACC kommer du att få möjlighet att vara med i byggprojekt av varierande storlek och
få insikt i hela byggprocessen. Du styr ditt arbete under eget ansvar, ser till att möta deadlines, arbetar med hög
kvalitet och driver dina projekt på ett affärsmässigt sätt.
 
ACC satsar kontinuerligt på förbättringar genom bland annat utbildningar och uppdateringar av mjukvaror för att behålla vår ledande ställning på marknaden.


KRAVPROFIL: 
Utbildning: Byggteknisk utbildning eller likvärdig kompetens från entreprenörs- eller konsultverksamhet
 
Kompetens och erfarenhet:
  • erfarenhet av projektledning inom byggbranschen
  • goda kunskaper inom byggnadsfysik, fasadsystem, profilsystem och konstruktion
  • ett nätverk inom bygg- och fasadbranschen
  • behärska svenska och engelska språket väl i både tal och skrift
  • erfarenhet inom 3D-modellering är meriterande (AutoCAD, Revit, Rhinoceros 3D, Sketchup eller liknande)
  • kunskaper inom elementfasader är meriterande
Du kommer att få introduktionsprogram, bra tekniska hjälpmedel och utbildning efter behov för att komma in
i rollen på ett bra sätt.


VI SÖKER DIG SOM ÄR: 
  • självgående, driven och ansvarstagande
  • social och trygg i en konsultativ och rådgivande roll
  • serviceinriktad, kommunikativ och trivs med kundkontakter
  • strukturerad och har förmåga att analysera problem, se sammanhang och prioritera
I denna rekrytering samarbetar ACC Glasrådgivning AB med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Cassandra Hammelfelt, cassandra.hammelfelt@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Systemair - Senior Project- and Improvement Leader Manufacturing
Befattning: Senior Project- and Improvement Leader Manufacturing
Placeringsort: Skinnskatteberg Företag: Systemair
Läs mer här...
Stacks Image 172
Systemair - Senior Project- and Improvement Leader Manufacturing

Befattning:
Senior Project- and Improvement Leader Manufacturing
Placeringsort: Skinnskatteberg Företag: Systemair


Systemair is a leading ventilation company with operations in 49 countries in Europe, North and South America, the Middle East, Asia and South Africa. The company has annual sales of approximately SEK 6 billion and currently has approximately 5 000 employees. Since its foundation in 1974, Systemair has reported an operating profit. Over the past 15 years the average annual sales growth of 13 percent. Systemair offers a place in a company that sees growth as a natural part of everyday life. You are offered an exciting and challenging job with good career opportunities. We see loyalty and good cooperation on the course when it comes to success, both as an individual and as a company. Furthermore, you will have a free and responsible job in which you participate and influence your own and the company's continued development.


Job Description
We are looking for an experienced production development oriented person for the group staff Production. You will be a representative in the global Production Board organization and drive progress within Lean, safety, continuous improvements, production methods and processes as well as working with global production projects and support our factories in different areas.
You will provide direction and leadership in the area of continuous improvements by being part of developing and implementing the Lean based Systemair Production Model at our 26 factories.
 
Main duties and responsibilities will include:
  • Implementation of the Systemair Production Model (LEAN)
  • Provide training for production teams within the organization
  • Coordinate and support health and safety activities
  • Coach and challenge factories regarding production structure, priorities, methods and tools
  • Conduct Systemair production model training, lead/support workshops and events
  • Coordinate and lead specific projects within the whole production area
  • Manage follow-up of multiple projects in different factories
 
Qualifications and Experience
You are an internationally experienced manager with minimum Bachelor’s degree and ten years of Manufacturing experience. Furthermore, you should have hands-on and strong experience in production management with Lean implementation. High degree of technical aptitude with a demonstrated knowledge of manufacturing processes, logistics flows, quality processes, health and safety, production methods and processes is required. Experience of assembly and automation is advantageous. Strong leadership skills and demonstrated ability to teach, coach and persuade in English is required. 
 
We are looking for a target-oriented person with a strong drive to deliver and constantly develop and improve the organization. The position requires an outgoing personality with excellent collaboration skills as well as ability to work independently. An eager to work with Lean production is a key for success in this position. Strong customers focus and good communication skills are essential, as is the ability to network and create trusting relationships.
 
Other information
The position is located at Systemair headquarter in Skinnskatteberg, Sweden. The position requires extensive travelling. Last day for application is 2017-03-31
 
This recruitment is handled by Systemair in cooperation with Kandidathuset AB. For further information please contact, Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Systemair - Försäljningschef
Befattning: Försäljningschef
Placeringsort: Järfälla Företag: Systemair
Läs mer här...
Stacks Image 172
Systemair - Försäljningschef

Befattning:
Försäljningschef
Placeringsort: Järfälla Företag: Systemair


Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 49 länder i Europa, Nord- och Sydamerika, Mellanöstern, Asien och Sydafrika. Bolaget omsätter ca 6 miljarder kronor och har för närvarande cirka 4 900 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 13 procent. Systemair erbjuder en plats i ett företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och god samarbetsvilja som självklart när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Vidare så kommer du att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling.


Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en försäljningschef med uppdraget att vidareutveckla vår försäljningsorganisation för tillväxt på svenska marknaden. Som försäljningschef har du ansvar för våra produkter på svenska marknaden och du har ett övergripande ansvar för ca 35 medarbetare fördelat på 3 regioner (Syd, Väst och Nord) samt en avdelning för affärsutveckling inom segmentet Bostad. I ditt arbete kommer du att arbeta med affärs- och marknadsplaner, vara delaktig i utveckling av nyckelkunder samt teckna centrala avtal med dessa. Du har personalansvar för 4 chefer och ni driver tillsammans det strategiska och operativa arbetet. I rollen är du coachande och drivande och ser till att medarbetarna utvecklas inom hela försäljningsområdet. Vidare sätter du mål, budget och aktiviteter individuellt för dina chefer samt följer upp dessa regelbundet.
 
I rollen som säljchef fördelas din arbetstid mellan strategiskt säljarbete, ledning och utveckling av säljorganisationen. Du förväntas vara väl insatt i de produkter som är tillgängliga på svenska marknaden samt i strategiskt viktiga produktlanseringar. Kunderna finns inom ventilationsbranschen och målgrupperna är föreskrivande led (konsulter och arkitekter), entreprenörer och fastighetsägare. Bearbetning sker både av befintliga och nya kunder. Tjänsten utgår ifrån kontoret i Järfälla och du rapporterar direkt till VD.
 
Din profil
Vi söker dig som har en teknisk eftergymnasial utbildning och har en gedigen erfarenhet från teknisk försäljning. Du har förmodligen arbetat några år som försäljningschef i en större försäljningsorganisation i ventilationsbranschen eller närliggande bransch, med direktrapporterande chefer.  Vi vill också att du har erfarenhet av att driva och genomföra förändringar inom försäljnings- eller marknadsområdet. Du rör dig obehindrat digitalt i ditt arbete och har goda kunskaper i MS Office och i ett eller flera CRM system. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska. B-körkort är ett krav då tjänsteresor ingår i rollen.
 
Som person är du målmedveten, initiativtagande, självgående och en stark beslutsfattare. Vidare är du orädd, trygg och prestigelös som ledare och brinner för att utveckla såväl verksamhet som medarbetare. För att lyckas i rollen krävs att du tycker om att ta mycket ansvar och med stort driv arbeta mot att nå uppsatta mål. Du trivs i en miljö under snabb utveckling och gillar att ta dig an olika arbetsuppgifter utifrån ett strukturerat och effektivt arbetssätt.
 
Övrig information
Sista ansökningsdag är 2017-04-03 men du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Placeringsort är vid vårt teknikcenter i Järfälla.
 
I denna rekrytering samarbetar Systemair med Kandidathuset. För frågor om tjänsten
vänligen kontakta ansvarig konsult, Cassandra Hammelfelt Cassandra.Hammelfelt@kandidathuset.se
 
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Systemair - M3 Financial Application Developer and Team leader
Befattning: M3 Financial Application Developer and Team leader
Placeringsort: Skinnskatteberg Företag: Systemair
Läs mer här...
Stacks Image 172
Systemair - M3 Financial Application Developer and Team leader

Befattning:
M3 Financial Application Developer and Team leader
Placeringsort: Skinnskatteberg Företag: Systemair


Systemair is a leading ventilation company with operations in 49 countries in Europe, North and South America, the Middle East, Asia and South Africa. The company has annual sales of approximately SEK 6 billion and currently has approximately 5 000 employees. Since its foundation in 1974, Systemair has reported an operating profit. Over the past 15 years the average annual sales growth of 13 percent. Systemair offers a place in a company that sees growth as a natural part of everyday life. You are offered an exciting and challenging job with good career opportunities. We see loyalty and good cooperation on the course when it comes to success, both as an individual and as a company. Furthermore, you will have a free and responsible job in which you participate and influence your own and the company's continued development.


Job Description
We are looking for a financial oriented person who is interested in the position as Financial application developer for our ERP system M3 and also to become Team leader over our Swedish IT-Business Application team. The position is part of Systemair’s global IT organization, where you will be responsible for the financial processes in our ERP system M3. You will manage a team of application experts and become project leader in international application projects.
 
The IT Business application team in Sweden is one two teams and is responsible for the implementation, support and development of the M3 ERP and MS-CRM System within the Systemair group. 
 
The role involves the ability to understand our processes and translating that into requirements for our applications within the financial area. As Application developer at Systemair you will have the opportunity to influence the development and management of the functions of M3. Within your developer role you will also be part of other teams in which you will be working together with members from subsidiaries and work processes.The positions require travelling to our subsidiaries in other countries.
 
Main duties and responsibilities will include:
  • Team leader for the M3 group in Sweden
  • Project leader for ERP & CRM related projects
  • M3 financial support
  • Development of financial processes within M3
  • Education of M3 users 

Qualifications and Experience

You have at least five year experience from working with finance (Controller, Accounting manager, Project Leader, ERP consultant or similar) and also possess an accounting degree from university or equivalent experience. You have a good understanding of ERP system and preferably the Finance module. Experience from international ERP implementation projects is an advantage. Previous experience M3 is considered a merit but is not a requirement. You have a commercial understanding and are able to convert that into ERP processes.

As a person you are well organized and have the capability to prioritize. Strong leadership skills and demonstrated ability to teach, coach and persuade in English is required. The role is strategic but you will also work operational in projects. It is also important that you can adapt to different cultures since you will be working in a global environment.

Other information
The position is located at Systemair headquarter in Skinnskatteberg, Sweden. The position requires travelling. Last day for application is 2017-03-30
 
This recruitment is handled by Systemair in cooperation with Kandidathuset AB. For further information please contact, Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Weber - Produkttekniker
Befattning: Produkttekniker
Placeringsort: Göteborg Företag: Weber
Läs mer här...
Stacks Image 172
Weber - Produkttekniker

Befattning:
Produkttekniker
Placeringsort: Göteborg Företag: Weber


Weber har en marknadsledande ställning inom mineralbaserade byggprodukter på den svenska marknaden. Weber utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och system för bygg och anläggning inom mur- och puts, golvavjämning, betong, plattsättning/tätskikt samt Leca® lättklinker, -block, -husgrunder och -element. www.weber.se Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER, Leca® och Weber. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen med ca 190 000 anställda. I Sverige bidrar drygt 800 anställda till en omsättning på ca 3 miljarder SEK.




Bakgrund
   

Då en av våra medarbetar går i pension  söker vi nu en Produkttekniker inom produktområde golvavjämning där det ingår; avjämningsmassor, golvbruk, handspackel, designgolv, komfortgolv, industrigolv, ljudgolv samt maskiner för applicering.
  
 

Arbetsbeskrivning
 
I rollen som Produkttekniker arbetar du med användarteknisk rådgivning, såväl externt som internt. Externt instruerar du och ger praktisk rådgivning på arbetsplatser. Du medverkar också vid olika typer av marknadsrelaterade och varumärkesbyggande aktiviteter t.ex mässor.
Internt är du teknisk support och deltar också i att praktiskt utreda samt medverka vid hantering av reklamationer och provtillverkning av nya produkter. Du följer med och assisterar säljkåren vid arbetsplatsbesök, samt olika typer av kundaktiviteter och är praktiskt behjälplig vid utvecklings- och utvärderingsfrågor.
 
Som Produkttekniker medverkar du i den undervisning som Saint Gobain Sweden AB, Weber ger via Weber institutet där du instruerar både kunder och säljkåren i praktiskt handhavande av produkter inom sina produktområden. Tillsammans med produktcheferna medverkar du praktiskt och teoretiskt vid utveckling av nya och befintliga system och produkter och tar fram anvisningar, detaljer, checklistor etc. samt deltar i utvecklingsprojekt inom produktområdet.
 
Du är placerad i Göteborg, men tjänsten innefattar geografisk täckning av västra och södra Sverige. I tjänsten ingår det därmed resor med övernattning.  Rapportering sker till Teknikchefen placerad i Stockholm.
 
 
 
Din profil
 
Du har yrkesutbildning gärna inom byggnadstekniskt område eller motsvarande, samt erfarenhet från  produktområdet med praktiska kunskaper för denna roll.
Du är en person som trivs att arbeta självständigt med ett eget driv framåt. Kundfokus är ett nyckelord på Weber varpå vi förutsätter att du har hög servicekänsla, är ödmjuk och respektfull i dina kundrelationer. Du talar och skriver svenska obehindrat, men då vi är en internationell koncern ser vi gärna att du även behärskar engelska. Ett krav för tjänsten är att du innehar B-körkort.
Kunskap om betongprodukter och tillhörande maskiner ses som en fördel.
 
 
 
Övrigt
 
Placering: Göteborg, geografisk täckning av västra och södra Sverige.
 
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain Sweden AB, Weber med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se
 
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Oavsett kön och bakgrund är du därför välkommen med din ansökan.


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Netcompetence - Customer Success Manager
Befattning: Customer Success Manager
Placeringsort: Stockholm Företag: Netcompetence
Läs mer här...
Stacks Image 172
Netcompetence - Customer Success Manager

Befattning:
Customer Success Manager
Placeringsort: Stockholm Företag: Netcompetence


Netcompetence är ett mjukvaruföretag med det egenutvecklade systemet Netcompetence Portal, ett it-stöd ämnat att stödja företag och organisationer i deras talent management-processer. Portalen hanterar flera områden – utvecklingssamtal, prestation, kompetens, lärande samt successionsplanering och är en modern, kvalitativ och modulariserad lösning baserad på Microsoft-teknologi. Företaget grundades 1999 och är idag en ledande leverantör inom sitt område med många av Sveriges mest välkända företag som kunder. Företaget har idag 100 stora bolag som kunder och över 300 000 slutanvändare. Tillväxttakten är hög (25 procent) och omsättningen ligger på drygt 15 msek.


Bakgrund

 

Netcompetence är ett mindre företag som arbetar med många stora och välkända kunder. Varje medarbetare har ett stort inflytande och beslutsvägarna är korta. Kontinuitet är centralt och de arbetar alltid långsiktigt med utvecklingen av sin produkt så att den ständigt ökar affärsvärdet för deras kunder.

 

Du får arbeta med en produkt som är omtyckt av kunderna. Du får vara med i vår spännande resa från lokal ”under dog” till en internationell aktör. Du kan även räkna med stimulerande företagsaktiviteter som gör teamet ännu starkare.

 

 

Rollen som Customer Success Manager

 

Som Customer Success Manager på Netcompetence arbetar du med att upprätta och bibehålla en relation som strategisk rådgivare gentemot egna kunder och driva kundvärde av företagets produkter och tjänster. Tjänsten innebär omväxlande arbete med stor frihet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

 

  • Implementera systemstöd hos nya kunder, kopplat till deras verksamhetsbehov
  • Förvalta uppsatta systemstöd hos befintlig kund och säkerställa fortsatt och ökat användande av produkten
  • Säkerställa kundnöjdhet samt fastställa mål och nyckeltal kopplade till produkten
  • Identifiera utvecklingspotential hos kund samt företräda kunden internt när det gäller prioritering av produktförändringar
  • Projektleda implementering, utveckling samt systemunderhåll

 

Önskvärd profil

 

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med någon form av systemstöd, ex. tidigare implementerat detta hos kunder. Systemvetarutbildning eller tidigare erfarenhet av arbete som konsult inom Talent Management eller Learning är meriterande. Du kan identifiera dig med företagets fyra värdeord: Enkla, Snabba, Personliga och Ansvarstagande.

 

Specifika kunskapskrav:

  • Tidigare erfarenhet av försäljning
  • Intresse av att jobba med verksamhetsutveckling med hjälp av IT-stöd
  • Dokumenterad erfarenhet av att leda och driva större projekt
  • Konsulterfarenhet är meriterande men inte ett krav

 Personliga egenskaper: 

  • Driven, ingen behöver säga till dig vad ditt nästa steg är – du är redan där
  • Nyfiken, vill lära dig och bli bättre på det du gör hela tiden
  • Service Minded, du älskar att hjälpa dina kunder – om de lyckas, lyckas du
  • Du gillar att stå på scen och inspirera din publik
  • Högt kvalitetsmedvetande

 

Placeringsort: Stockholm

 

Intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. 

 

I denna rekrytering samarbetar Netcompetence med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sofia Fritzon, sofia.fritzon@kandidathuset.se


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Stockholm
Kandidathuset AB
Mäster Samuelsgatan 60,
111 21 Stockholm
Malmö
Kandidathuset AB
Adelgatan 21, Malmö
Telefon:
08-410 300 22
E-post:
info@kandidathuset.se
Organisationsnummer:
556765-0576