Aktuella uppdrag

Du som söker jobb hos Kandidathuset gör det via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Här kan du söka våra lediga tjänster eller om vi inte har någon tjänst som passar dig kan du göra en spontanansökan.

Välkommen med din ansökan!

Krohne Inor - Produktionstekniker
Befattning: Produktionstekniker
Placeringsort: Malmö Företag: KROHNE INOR
Läs mer här...
Stacks Image 172
Krohne Inor - Produktionstekniker

Befattning:
Produktionstekniker
Placeringsort: Malmö Företag: KROHNE INOR


KROHNE INOR har framgångsrikt utvecklat och producerat temperaturmätningsutrustning för processindustrin i mer än 75 år. Sedan utvecklingen av världens första huvudmonterade signalomvandlare, har KROHNE INOR successivt byggt upp sitt rykte som ett internationellt ledande företag av temperaturgivare och signalomvandlare. Huvudkontoret är baserat i Malmö, där arbetar idag ca 65 anställda. Kulturen i företaget utmärks av en varm atmosfär med utpräglad teamkänsla. 2006 förvärvades KROHNE INOR av KROHNE-koncernen som koncernens globala teknik- och utvecklingscenter för temperaturmätning. KROHNE är världsledande tillverkare och leverantör av processinstrumentering och mätlösningar för många olika industribranscher över hela jorden. KROHNE har över 3 600 anställda och en omsättning på mer än 448 miljoner euro. Företagets produkter och tjänster spänner över hela mät- och analysprocessen: från den enskilda mätpunkten till lösningar för hela fabriker. Tillsammans med KROHNE koncernen, våra två dotterbolag i Tyskland, Finland samt partners kan KROHNE INOR erbjuda produkter, lösningar och service över hela världen.



PRODUKTIONSTEKNIKER

Bakgrund

Just nu pågår ett flertal rekryteringar till Krohne Inor. Vi är inne i en positiv tillväxtfas med framgångar inom både nationella och internationella projekt. Tillsammans med koncernledningen har vi satt mål för vidare expansion av Krohne Inor så att nya krav från våra kunder kan bemötas och ge nya framgångar.

Krohne Inor är framför allt i behov av att förstärka sina teknikresurser för att exekvera avancerade projekt i internationell miljö samtidigt som vi har ett utvecklingsprogram med många produktprojekt framför oss. De pågående rekryteringarna är ett steg för att föra företaget vidare i den internationella expansionen.

Vi ser fram mot att få träffa dig som söker en utmaning i ett teknikföretag med stor teamanda och hög dynamik som skapar utveckling för både företaget och deras medarbetare.

Arbetsuppgifter

Som Produktionstekniker ingår man i avdelningen produktion. Rollen är varierande och du har bred kontakt internt och externt med leverantörer och kollegor. Du arbetar nära produktion och utveckling med såväl befintliga som nya produktions- och kalibreringsutrustningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Underhåll av befintlig produktionsutrustning för både elektronik och mekaniktillverkning.
  • Felsökning på produktions- och kalibreringsutrustning för såväl hårdvara som mjukvara, huvudsakligen
    .NET-baserad
  • Support kring framtagning av ny produktionsutrustning
  • Support och underhåll i fastighetsfrågor
  • Kunskap och support kring vårt order- & produktionssystem för felsökning och support samt för att
    förbättra arbetssätt och flöden
  • Support av våra system för spårbarhet och lagring av produktionsdata.
  • Leda och driva förändrings och förbättringsprojekt inom produktionsområdet
I din nya roll kommer du att ha bra stöd från organisationen och samverka i en dynamisk grupp där lära ut & att läras är en naturlig del både av din egen och gruppens utveckling. Nödvändiga utbildningar för att komma in i rollen ges på plats.

Din profil

Aktuell kandidat har en teknisk utbildning med automationsriktning eller liknande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från tekniskt arbete som t.ex. lödning av ytmonterad elektronik, robotisering, datalagring och .NET-programmering (meriterande med VisualBasic eller C#).
Som person är du social, framåt och har förmåga att ta egna beslut. Du är drivande och tar eget ansvar för att saker blir genomförda på ett kvalitativt och tidseffektivt sätt.

Vi söker kandidater som:
  • Trivs med att arbeta både i team likväl som att ensamt driva frågor.
  • Har fingertoppskänsla för teknik, lätt att förstå processer.
  • Intresse och förmåga att sprida kunskap. Förenkla komplexa processer på ett begripligt och överskådligt
    vis.
  • Naturlig förmåga att driva projekt och uppgifter framåt.
  • Behärskar engelska i tal och skrift
  • Värderar ordning och reda
  • Har ödmjuk framtoning men med en vilja och ambition.
Tillsättning: Snarast enligt överenskommelse.
Placeringsort: Malmö

Intervjuer sker löpande, vi ser gärna att du skickar in din ansökan snarast.

I denna rekrytering samarbetar Krohne Inor med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se 


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Haulotte - Servicetekniker
Befattning: Servicetekniker
Placeringsort: Stockholm Företag: Haulotte
Läs mer här...
Stacks Image 172
Haulotte - Servicetekniker

Befattning:
Servicetekniker
Placeringsort: Stockholm Företag: Haulotte


Haulotte Group är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar. Haulotte Group har 60 produkter inom person- och materialhantering, 1 500 anställda, 4 fabriker och 20 dotterbolag. Som ett led i Haulottes globala expansion och för att befästa sin marknadsledande ställning i Europas nordliga delar startades hösten 2001 Haulotte Scandinavia AB. Organisationen Haulotte Scandinavia består idag av knappt 20 medarbetare varav de flesta utgår från anläggningen i Mölndal utanför Göteborg.



BAKGRUND 
Haulotte har produkter som är av erkänt hög kvalitet och en produktbredd som gör att man kan erbjuda lösningar till en mängd olika behov. Service är en viktig del i totalerbjudandet och är central för många av företagets kunder.

För Haulotte Scandinavia finns en stor tillväxtpotential inom området och ambitionen är att växa inom service. Vi söker därför en servicetekniker i Stockholm/Mälardalen. 
  
ARBETSUPPGIFTER: 
Som servicetekniker utgår du ifrån ditt hem där merparten av kunderna finns i Stockholm med omnejd. I arbetsuppgifterna ingår att bistå företagets kunder med felsökning, service, reparationer och underhåll på maskiner genom planerade och akuta utryckningar.  Du förväntas att bygga upp en nära relation med kunderna för ett långsiktigt samarbete, återkommande support och underhållsarbete. 
  
Som servicetekniker deltar du aktivt i teamets totala arbete och utveckling av servicenivån och arbetar därmed i nära samarbete med övriga funktioner på serviceavdelningen. Arbetet innehåller således även kundsupport och utbildningar. 
  
Du kommer vara företaget ansikte utåt och vår förhoppning är därför att du är en person som värderar professionell service och har en stor kundfokus. 

DIN PROFIL
  • Grundskola samt gymnasieutbildning inom relevant tekniskt område
  • Erfarenhet av att arbeta som mekaniker/servicetekniker inom liknande bransch
  • Goda kunskaper inom mekanik, hydraulik och elektronik
  • B-körkort (C1 är meriterande)
  • Kan uttrycka sig i tal och skrift på engelska och svenska.  
DINA PERSONLIGA EGENSKAPER
  • Du är en fokuserad och målmedveten person med stort driv och engagemang
  • Du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga
  • Du skall ha lätt för att skapa och behålla goda kundkontakter
  • Du är orädd och har en positiv inställning
  • Du är en lagspelare 
  • Kunna arbeta självständig och fatta egna beslut

Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar Haulotte med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sofia Fritzon, sofia.fritzon@kandidathuset.se

Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Systemair - Ekonomichef
Befattning: Ekonomichef
Placeringsort: Skinnskatteberg Företag: Systemair
Läs mer här...
Stacks Image 172
Systemair - Ekonomichef

Befattning:
Ekonomichef
Placeringsort: Skinnskatteberg Företag: Systemair


Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 49 länder i Europa, Nord- och Sydamerika, Mellanöstern, Asien och Sydafrika. Bolaget omsätter ca 6 miljarder kronor och har för närvarande cirka 4 900 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 13 procent. Systemair erbjuder en plats i ett företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och god samarbetsvilja som självklart när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Vidare så kommer du att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling.



Arbetsbeskrivning
Som Ekonomichef på Systemair Sverige AB har du det övergripande ansvaret för ekonomiavdelningens personal som arbetar med redovisning och rapportering för koncernens svenska bolag. Du kommer även att vara involverad i det strategiska arbetet samt ha ett nära samarbete med koncernens CFO och bli en viktig partner till företagets alla avdelningar. 
Du ingår i ledningsgruppen, verkar som rådgivande, ifrågasättande och utbildande stöd i verksamheten och har personalansvar för 4 personer. Ett av dina fokusområden kommer vara att driva förbättringsprojekt i syfte att effektivisera rutiner och utveckla processer. 

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter: 
  • Månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Intern rapportering
  • Likviditetsuppföljning/-uppföljning
  • Planering och ansvar för bokslut och budget processerna
  • Löpande resultat- och budgetuppföljning
  • Investeringsunderlag
  • Deklarationer och skatteredovisning
  • Utredningar, analyser och produktkalkylering
  • Leda, utveckla och coacha medarbetarna på ekonomiavdelningen
  • Initiera och implementera förbättringar, rutiner och processer

Din profil

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter helst från tillverkande industri. Det är viktigt att du har goda redovisningskunskaper, är affärsinriktad och drivs av att leda samt även delta i det operativa arbetet. Du har goda kunskaper i Excel och affärssystem, meriterande med erfarenhet av M3. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i en internationell miljö samt har drivit och genomfört förändringsarbete. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. 
Du ska vara resultatinriktad och som ledare är du tydlig och engagerad med stort eget driv. Som person är du också strukturerad, noggrann, prestigelös, ansvarstagande och har lätt för att skapa goda relationer. Du trivs i en entreprenöriell miljö i snabb utveckling och gillar att ta dig an olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har förmåga att kunna växla mellan strategisk överblick och detaljnivå. 


Övrig information
Resor ingår i tjänsten och därför är det ett krav att du har körkort. Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Skinnskatteberg. 
Sista ansökningsdag är 2017-06-04.

I denna rekrytering samarbetar Systemair med Kandidathuset. För frågor om tjänsten
vänligen kontakta ansvarig konsult, Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se

Skinnskattebergs kommun är belägen i nordvästra Västmanland som hör till idylliska Bergslagen. Med cirka 4400 invånare är Skinnskatteberg en gemytlig ort som präglas av närhet. En närhet till allt mellan friluftsliv och natur, men även till större städer. Med cirka 40 minuters tågresa från Örebro ger exempelvis ett arbete i Skinnskatteberg goda möjligheter till att dagspendla. 

Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Innovation 360 - Commercial Manager
Befattning: Commercial Manager
Placeringsort: Stockholm Företag: Innovation 360 Group
Läs mer här...
Stacks Image 172
Innovation 360 - Commercial Manager

Befattning:
Commercial Manager
Placeringsort: Stockholm Företag: Innovation 360 Group


Innovation 360 Group – changing the world, idea by idea. Do you know of a dyslexic who has become a speed reader? Or someone who has, as a teenager, learned to program advanced machine code by reading English textbooks without knowing English? Welcome to a place where, truly, nothing is impossible. Innovation 360 Group invites you on a unique journey of professional and individual development. Join our mission to support and strengthen the global innovation capability needed to address humanity’s grand challenges. We have the tools, the global networks and the momentum. If you have the drive, curiosity, and courage to develop and take initiative, together we can change the world. The demands are high, but the rewards are higher. A global workplace with unique people where we make the impossible possible, every day.



BACKGROUND 
  
Magnus Penker, an internationally acknowledged expert and leading thinker on innovation, founded Innovation 360 Group with Martin Hultqvist, Anges Sävenstedt and Sten Jacobson as co-founders in February 2015 in Stockholm – the city of innovation. The first assignment was in London, manifesting right from the outset, that the outlook and objectives of the firm are truly global. 
  
Although global in scope, the company is firmly rooted in the Swedish heritage of strong entrepreneurship, high quality and centuries of sustainable innovation. Just six months after the firm was set up, it was ready to scale up its operations with the accreditation of a number of small independent top consultancies in a network based on the company’s methodology and tools called InnoSurvey™.

Innovation 360 Group helps companies to sharpen their innovation capability and re-innovate their value propositions, speeding up digitalisation (internal incremental/radical innovation) and global go-to-market projects (external incremental/radical innovation) through innovative strategy and business development. We do this by means of research-based innovation methods, assessments and measurements. All based on our unique global innovation database and research in the innovation area. 
  
The company’s aim is to help 1,000,000+ entrepreneurs, companies, executives and scientists all over the world to become world-class innovators. How? By providing our unique innovation measurement tool and database, InnoSurvey™, as a free-to-all digital on-line service, complemented by an enterprise tool and specialist consultancy services provided by our consultants as well as through Licensed Practitioners all over the globe. 
Together with our Licensed Practitioners we offer our services in an ever-increasing number of countries, including the United States, the United Kingdom, Italy, France, Switzerland, Turkey, Denmark, Norway, Sweden, Hong Kong, Germany, Belgium, Portugal, Australia, South Africa, Brazil and the Netherlands. 
  
We are passionate about what we do. The demands are high, the rewards are higher. Now we are looking for more outstanding individuals to join our journey. 
 

THE ROLE AS COMMERCIAL MANAGER

The commercial manager develops new prospects and interacts with existing customers to increase sales to Licensed Practitioners. The market is global and you will target selected countries to establish new accounts within your assigned area of responsibility. Together with the Management Team, you will set account and territory plans on an annual, quarterly and monthly basis.
Initially you will focus on generating new business and you will contact and build leads on i.e. LinkedIn. You will communicate globally with prospects and engage them in the unique possibilities offered by the company ́s different solutions. You will ensure high post- sales satisfaction by facilitating positive, long-term relationships and high potential for repeat business with Licensed Practitioners. You are responsible for managing the account to fully grow the business and secure the client ́s success.

  • ▪  Strengthen relationships and grow organic revenue and profitability.
    ▪  Understand the customer’s business and become a trusted advisor. Your aim is to
    help the practitioners succeed with InnoSurveyTM.
The target audience is independent innovation consultants and small consulting firms around the world. Existing references includes NASA Johnson Space Centers former CTO. You will be supported with pre-sales from the Innovation 360 technical team and consultants and you will also be accredited to fully understand the process and concept.

The Commercial Management team is currently being recruited. You will report to the COO and co-founder, Martin Hultqvist and be based at the Stockholm office. You will work closely with the company management team to achieve commercial targets and operational objectives.


QUALIFICATIONS

You have an academic background with a master degree in a relevant subject. Sales experience with a strong sales track record.

A successful candidate will be:
  • ▪  An effective communicator, with the ability to actively listen and build relationships.
  • ▪  Self-motivated, capable of working with limited oversight.
  • ▪  Entrepreneurial
  • ▪  A creative thinker with strong analytical skills.

  • The role requires strong abilities to build relationships, listen and negotiating in an international setting. It requires knowledge of principles and methods of selling services, including marketing strategy and tactics as well as sales techniques.

  • This recruitment is handled by Innovation 360 Group in cooperation with Kandidathuset AB. For further information please contact, Sebastian Törnquist by email sebastian.tornquist@kandidathuset.se 

Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Etex Nordics (Ivarsson) - Projektsäljare EQUITONE, Göteborg
Befattning: Projektsäljare
Placeringsort: Göteborg Företag: Etex Nordics (Ivarsson)
Läs mer här...
Stacks Image 172
Etex Nordics (Ivarsson) - Projektsäljare EQUITONE, Göteborg

Befattning:
Projektsäljare
Placeringsort: Göteborg Företag: Etex Nordics (Ivarsson)


Ivarsson (Etex Nordics) startade 1992 och gruppens grundidé har i över 20 år varit att leverera innovativa kvalitetsprodukter i form av tak, fasader och skivmaterial i fibercement till byggnader som ställer allt högre krav på kvalitet, miljö och säkerhet, och man har introducerat och marknadsfört en lång rad miljövänliga kvalitetsprodukter till byggverksamhet i hela Norden. Ivarsson ingår i Etex Group som har funnits i 100 år och är ett familjeägt belgiskt industriellt holdingbolag som äger 123 företag i mer än 45 länder världen över. Etex Nordics är uppdelade i flera delar och denna tjänst ingår i vårt team som arbetar med fasadmaterial. Besök gärna www.ivarssonsverige.se och www.etexgroup.com.



Bakgrund 
  
Ivarsson/Etex Nordics vill nu förstärka sitt team och söker efter en projektsäljare för EQUITONE till Göteborg. 
  
EQUITONE är ett genomfärgat fasadmaterial som har designats av och för arkitekter, och är världsledande inom ventilerade fasadsystemEQUITONE Sverige är ett nytt team och en enhet som växer snabbt och där mycket har hänt de senaste åren. Det är ett roligt och bra team med handplockade medarbetare med olika erfarenheter. 
  
Equitone/Fibercement kan låta ointressant för en föreskrivande säljare, men materialet uppfattas av arkitekter som intressant, estetiskt och naturligt med vilket man har stora möjligheter att skapa. Etex har en uppsjö av inspirerande referensobjekt både internationella och svenska. Projektsäljaren stöds av ett professionellt marknadsmaterial, som t.ex. arkitekttidningen ”A+D”, som ges ut av ett förlag som ägs av Etex. Vår erfarenhet är att vi alltid är välkomna hos arkitekterna då fasadgestaltning är en inspirerande del av deras skapelse. 
Läs mer om EQUITONE här: www.equitone.se 
  

Arbetsbeskrivning 

Som projektsäljare för EQUITONE hos Etex Nordics (Ivarsson) får man arbeta kreativt med designfrågor och har möjlighet att påverka framtidens byggande. Man är ansvarig för att utveckla kundplattformen och skapa tillväxt i Göteborg genom att bearbeta främst förskrivande led, såsom arkitekter (SAR), byggherrar och entreprenörer. 
  
Arbetet innebär både nybearbetning och arbete med befintliga kunder. Vidare behöver man vara aktiv i hela byggprocessen och säkra att de produkter som specificerats av arkitekten verkligen också används senare i kedjan. Det krävs att projektsäljaren triangulerar affären, genom att säkra affären med arkitekt, beställare och entreprenadföretag och även säkerställer logistiken via en ÅF. 
  
I rollen förväntas man utbilda både arkitekter och teknikkonsulter kring EQUITONE för att säkra en god produktkännedom hos dessa. Fokus är på förskrivande led och arkitekter. Vidare är det viktigt att bevaka och följa intressanta projekt i regionen, vilka finns i storleksordningen 100tkr-3Mkr, d.v.s. ett stort spektra.  
  
Säljcyklerna kan vara långa och därför krävs det både uthållighet och vilja att gå på avslut i rollen. Man planerar sitt arbete självständigt och spenderar så mycket tid som möjligt på fältet för att tydliggöra Ivarsson och produkterna. I arbetet kan man behöva göra offerter och beräkningar själv, men i huvudsak görs detta av support från Malmökontoret, där det sitter 2 inneprojektsäljare, 2 ordermottagare och 1 teknisk chef. 
  
Regionen har stor tillväxtpotential och målsättningen är att öka marknadsandelen genom att introducera nya produkter och fokusera försäljningsinsatserna. Projektsäljaren förväntas vara på fältet fyra dagar i veckan, och en dag i vecka på kontoret för administration och rapportering. 
  
Projektsäljaren stöds inte bara av centrala resurser utan även aktivt av närmaste chef, genom måldialoger en gång i månaden, samt aktiv coaching. 
  
  
Önskvärd profil 
  
För tjänsten krävs inte att du har specifik kunskap om fasadskivor eller fibercement, så länge du har en grundläggande vilja att lära och förstå byggnadsteknik och konstruktionslösningar. Du kommer att ges all nödvändig utbildning och introduktion. Viktigast är din erfarenhet av att arbeta med skapande kunder, såsom arkitekter. 

  • Förmåga att leda och planera sitt försäljningsarbete på ett effektivt sätt för att hela tiden hålla en hög besöksfrekvens
  • Ha en hög energinivå och drivkraft i det korta dagliga perspektivet och i det längre relationsskapande perspektivet
  • Motiverad och ha vilja att nå resultat samt förmåga att gå på avslut
  • Förmåga att utveckla relationer och skapa förtroende hos kunder
  • Anpassningsbar och kunna kommunicera med olika typer av kunder (arkitekt, byggherre, entreprenör)
  • Lyhörd och ha förmåga att lösa kundens problem genom att presentera anpassade lösningar utifrån situation
  • Förtroendeingivande, övertygande, kreativ och inspirerande för att kunna påverka kunden i rätt riktning
  • Teknisk förståelse och intresse för konstruktion för att kunna vara ett bra stöd vid uppstartsmöten på byggarbetsplatser, det är något som kommer med tiden.  
  
Etex Nordics erbjuder: 
  • Arbete med världsledande material som är väldigt omtyckt av kunderna
  • Återkommande lansering av nya produkter som är spännande och attraktiva på marknaden
  • Kreativt arbete med designfrågor och möjlighet att påverka framtidens byggande
  • Arbete i ett starkt, energiskt team i ett snabbt växande internationellt företag
  • Många referensobjekt som kan inspirera, både internationellt och i Sverige
  • Professionellt marknadsmaterial som ex. omtyckt arkitekttidning
  • Aktivt marknadsstöd
  • Professionella säljverktyg
  • Aktivt och kontinuerligt stöd och coaching av centrala resurser och chefer
  • Mycket internutbildningar/säljutbildningar 
  
Övrigt 
Område: Göteborg 
Start: Omgående 
  
Intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. 
  
I denna rekrytering samarbetar Etex Nordics med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sofia Fritzon, sofia.fritzon@kandidathuset.se



Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Hash Mobile - Account Manager
Befattning: Account Manager
Placeringsort: Helsingborg Företag: Hash Mobile
Läs mer här...
Stacks Image 172
Hash Mobile - Account Manager

Befattning:
Account Manager
Placeringsort: Helsingborg Företag: Hash Mobile


Hash Mobile is a Swedish innovation company, focused on helping customers increase productivity and cut costs by providing easy-to-use mobile solutions to find and manage deviations. The result is freed-up time, increased flexibility and reduced risks. Hash Mobile helps replace paper or complicated and expensive hardware with easy-to- use professional apps combined with rugged tablets and smartphones fit for a professional environment.



BACKGROUND

A trillion dollar Industry ready for revolution!*

Today most modern companies ensure their manufacturing process with advanced hard- and software products. These products are expensive, lack flexibility and have complicated software and technology.

Hash Mobile is now bringing, with it’s revolutionary software in tablets and smartphones, a replacement to traditional solutions within the B2B industry. The results are more powerful and easy-to-use solutions combining mobile- and cloud apps with great hardware.

“The industry has a global need to identify and manage deviations to optimize operations. We can do this better, cheaper and more easily for the users. What’s more is that we can help take the results into action quicker with our mobile and cloud solutions”

IT entrepreneur Johan Staël von Holstein has coached to company throughout the process of raising capital.

“I meet a lot of companies and I’m especially impressed with Hash Mobile. The company has come far with limited funds, have an impressive team and an extremely dedicated and driven entrepreneur in a gigantic market place. This is a fantastic opportunity. Especially for Swedish companies that are early adopters” says Johan Stael von Holstein. Hash Mobile has several active pilots that are now being productized. The necessity to capture the value of mobile innovation within the industry is enormous!

To continue the expansion of the company Hash Mobile is now hiring an Account Manager with the aim to strengthen and increase the sales activity on the Swedish market.


THE ROLE AS ACCOUNT MANAGER

The account manager develops new prospects and interacts with existing customers to increase sales. The market is primarily Sweden and you will target selected districts and branches to establish new accounts. Together with the Management Team, you will set account and territory plans on an annual, quarterly and monthly basis.

Initially you will focus on generating new business, which involves contact and meetings with customers in various branches and industries. Frequent travelling is expected and you will spend 3-4 days per week visiting customers. There is a great interest in the Hash Mobile solution on the market and with the many different well-known reference customers, in combination with an easy implementation process, makes for a very positive impact on sales outcome. You will ensure high post-sales satisfaction by facilitating positive and long- term relationships. You are responsible for managing the account to fully grow the business from trial to complete success.

You will report to the CEO and co-founder, Peter Helmersson and will be based at the Helsingborg office. You will work closely with the company management team to achieve commercial targets and operational objectives.


QUALIFICATIONS

You have a strong sales background with sales experience from comparable solution or within the same industry. You should have a strong sales track record.

A successful candidate will be:
  • ▪  An effective communicator, with the ability to actively listen and build relationships.
    ▪  Self-motivated, capable of working with limited oversight.
    ▪  Entrepreneurial, ambitious and with a go-getter attitude.
The role requires strong abilities to build relationships and knowledge of principles and methods of selling solutions and/or services.
This recruitment is handled by Hash Mobile in cooperation with Kandidathuset AB. For further information please contact, Cassandra Hammelfelt by email cassandra.hammelfelt@kandidathuset.se 


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Ateles Consulting - Senior Webbutvecklare
Befattning: Senior Webbutvecklare
Placeringsort: Stockholm Företag: Ateles Consulting
Läs mer här...
Stacks Image 172
Ateles Consulting - Senior Webbutvecklare

Befattning:
Senior Webbutvecklare
Placeringsort: Stockholm Företag: Ateles Consulting


Atles är ett av Nordens mest erfarna oberoende konsultbolag med spetskompetens inom strategirådgivning, systemintegration och utveckling av solida lösningar för e-handel, PIM och omnichannel. Baserat på marknadsledande standardplattformar levererar vi innovativa och användarvänliga lösningar med fokus på affärsnytta. Ateles startade redan 2001 som en pionjär inom e-handel och har sedan dess upparbetat ett enormt kunskapskapital. Idag omsätter våra kunder tillsammans över 11 miljarder SEK genom utvecklade e-handelslösningar/år. Vi arbetar med kunder i både B2C och B2B segmentet för att skapa lösningar som ökar effektiviteten, kundlojaliteten och försäljningen. På kundlistan finns bl.a. GANT, Gina Tricot, Gresvig Retail Group, Boxon, Marine Harvest och IDÉ House of Brands. Idag är vi cirka 35 anställda med kontor i Stockholm, Linköping och Oslo



Senior Webbutvecklare till Ateles Consulting AB

är du en webbutvecklare med hög prestanda? Vill du vara med på en häftig tillväxtresa i ett konsultbolag som levererar e-handelslösningar i världsklass? Då är det här tjänsten för dig!

Om rollen

Som webbutvecklare på Ateles kommer du att ingå i ett kundteam som arbetar med utvecklingen av skräddarsydda e-handelslösningar till kunder i Norge och Sverige. För att göra detta på ett framgångsrikt sätt arbetar du med alla delar inom utveckling såsom analys, design, utveckling, installation och testning, med fokus på utveckling. Vi arbetar med stora kunder inom olika branscher, som till exempel Polarn O. Pyret, Brothers, GANT, Gina Tricot, Kari Traa, Bjørn Dæhlie, Maxbo, Intersport, Daniel Wellington med flera. 


I teamet ansvarar du tillsammans med dina kollegor för allt från designbeslut till systemarkitektur utifrån givna plattformar och tekniker. Du kommer främst att utveckla PHP-baserade system i open source- lösningar. Givetvis arbetar du med marknadsledande och högteknologiska plattformar inom e-handel. 


Som Webbutvecklare har du en väldigt nära relation med våra kunder där du är med på kundmöten där ni diskuterar krav och lösningar. Digital handel har en mycket snabb utveckling så därför arbetar vi i korta projekt på 4-6 månader vilket gör att du snabbt ser resultatet av ditt arbete i verklig produktion. För att arbeta så strukturerat och effektivt som möjligt arbetar ni enligt Scrum i ditt team. 


Ateles är ett av nordens mest erfarna, oberoende konsultbolag med spetskompetens inom strategirådgivning, systemintegration och utveckling av solida lösningar för e-handel, PIM och omnichannel. Baserat på marknadsledande standardplattformar levererar Ateles innovativa och användarvänliga lösningar med fokus på affärsnytta. 
Ateles har en tydlig tillväxtplan med målet att under 2020 omsätta 100MSEK och lever dagligen efter värdeorden stabilitet, prestanda och lönsamhet. 



Kvalifikationer

Till vårt kontor i centrala Stockholm söker just nu både front- och back-end utvecklare.  För att passa i den här rollen ser vi att du har relevant högskoleutbildning inom data/teknik/systemutveckling. 

Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av webbutveckling/systemutveckling i komplexa miljöer. Vi ser även att du har erfarenhet av någon eller några av följande tekniker:
  • PHP, .Net, Java
  • HTML, JavaScript, CSS
  • Integrationer
  • Webb stack
Det är starkt meritande om du har erfarenhet av följande:
  • Utveckling av e-handelslösningar
  • Magento
  • Scrum eller annat agilt arbete
  • UX, design osv, för frontrelaterade roller
Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.


Personliga egenskaper

För att passa i tjänsten ser vi att du är nyfiken, engagerad, lösningsorienterad och driven. Vi ser vidare att du är kvalitetsmedveten, noggrann och ansvarstagande i ditt arbete. Du ska även ha en stark teamkänsla där du gillar att samarbeta med både kollegor och kund.

I denna rekrytering samarbetar Ateles Consulting AB med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se 


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Etex Nordics (Ivarsson) - Projektsäljare EQUITONE, Mellansverige
Befattning: Projektsäljare
Placeringsort: Örebro Företag: Etex Nordics (Ivarsson)
Läs mer här...
Stacks Image 172
Etex Nordics (Ivarsson) - Projektsäljare EQUITONE, Mellansverige

Befattning:
Projektsäljare
Placeringsort: Örebro Företag: Etex Nordics (Ivarsson)


Ivarsson (Etex Nordics) startade 1992 och gruppens grundidé har i över 20 år varit att leverera innovativa kvalitetsprodukter i form av tak, fasader och skivmaterial i fibercement till byggnader som ställer allt högre krav på kvalitet, miljö och säkerhet, och man har introducerat och marknadsfört en lång rad miljövänliga kvalitetsprodukter till byggverksamhet i hela Norden. Ivarsson ingår i Etex Group som har funnits i 100 år och är ett familjeägt belgiskt industriellt holdingbolag som äger 123 företag i mer än 45 länder världen över. Etex Nordics är uppdelade i flera delar och denna tjänst ingår i vårt team som arbetar med fasadmaterial. Besök gärna www.ivarssonsverige.se och www.etexgroup.com.



Bakgrund
 
Ivarsson/Etex Nordics vill nu förstärka sitt team och söker efter en projektsäljare för EQUITONE till Mellansverige.
 
EQUITONE är ett genomfärgat fasadmaterial som har designats av och för arkitekter, och är världsledande inom ventilerade fasadsystem. EQUITONE Sverige är ett nytt team och en enhet som växer snabbt och där mycket har hänt de senaste åren. Det är ett roligt och bra team med handplockade medarbetare med olika erfarenheter.
 
Equitone/Fibercement kan låta ointressant för en föreskrivande säljare, men materialet uppfattas av arkitekter som intressant, estetiskt och naturligt med vilket man har stora möjligheter att skapa. Etex har en uppsjö av inspirerande referensobjekt både internationella och svenska. Projektsäljaren stöds av ett professionellt marknadsmaterial, som t.ex. arkitekttidningen ”A+D”, som ges ut av ett förlag som ägs av Etex. Vår erfarenhet är att vi alltid är välkomna hos arkitekterna då fasadgestaltning är en inspirerande del av deras skapelse.
Läs mer om EQUITONE här: www.equitone.se
 

Arbetsbeskrivning

Som projektsäljare för EQUITONE hos Etex Nordics (Ivarsson) får man arbeta kreativt med designfrågor och har möjlighet att påverka framtidens byggande. Man är ansvarig för att utveckla kundplattformen och skapa tillväxt i Mellansverige genom att bearbeta främst förskrivande led, såsom arkitekter (SAR), byggherrar och entreprenörer. Regionen sträcker sig från Linköping till Karlstad och upp till och med Dalarna.
 
Arbetet innebär både nybearbetning och arbete med befintliga kunder. Vidare behöver man vara aktiv i hela byggprocessen och säkra att de produkter som specificerats av arkitekten verkligen också används senare i kedjan. Det krävs att projektsäljaren triangulerar affären, genom att säkra affären med arkitekt, beställare och entreprenadföretag och även säkerställer logistiken via en ÅF.
 
I rollen förväntas man utbilda både arkitekter och teknikkonsulter kring EQUITONE för att säkra en god produktkännedom hos dessa. Fokus är på förskrivande led och arkitekter. Vidare är det viktigt att bevaka och följa intressanta projekt i regionen, vilka finns i storleksordningen 100tkr-3Mkr, d.v.s. ett stort spektra. 
 
Säljcyklerna kan vara långa och därför krävs det både uthållighet och vilja att gå på avslut i rollen. Man planerar sitt arbete självständigt och spenderar så mycket tid som möjligt på fältet för att tydliggöra Ivarsson och produkterna. I arbetet kan man behöva göra offerter och beräkningar själv, men i huvudsak görs detta av support från Malmökontoret, där det sitter 2 inneprojektsäljare, 2 ordermottagare och 1 teknisk chef.
 
Regionen har stor tillväxtpotential och målsättningen är att öka marknadsandelen genom att introducera nya produkter och fokusera försäljningsinsatserna. Projektsäljaren förväntas vara på fältet fyra dagar i veckan, och en dag i vecka på kontoret för administration och rapportering. På grund av regionens geografi är resande och geografisk planering viktigt (geosmart).
 
Projektsäljaren stöds inte bara av centrala resurser utan även aktivt av närmaste chef, genom måldialoger en gång i månaden, samt aktiv coaching.
 
 
Önskvärd profil
 
För tjänsten krävs inte att du har specifik kunskap om fasadskivor eller fibercement, så länge du har en grundläggande vilja att lära och förstå byggnadsteknik och konstruktionslösningar. Du kommer att ges all nödvändig utbildning och introduktion. Viktigast är din erfarenhet av att arbeta med skapande kunder, såsom arkitekter.

  • Förmåga att leda och planera sitt försäljningsarbete på ett effektivt sätt för att hela tiden hålla en hög besöksfrekvens
  • Ha en hög energinivå och drivkraft i det korta dagliga perspektivet och i det längre relationsskapande perspektivet
  • Motiverad och ha vilja att nå resultat samt förmåga att gå på avslut
  • Förmåga att utveckla relationer och skapa förtroende hos kunder
  • Anpassningsbar och kunna kommunicera med olika typer av kunder (arkitekt, byggherre, entreprenör)
  • Lyhörd och ha förmåga att lösa kundens problem genom att presentera anpassade lösningar utifrån situation
  • Förtroendeingivande, övertygande, kreativ och inspirerande för att kunna påverka kunden i rätt riktning
  • Teknisk förståelse och intresse för konstruktion för att kunna vara ett bra stöd vid uppstartsmöten på byggarbetsplatser, det är något som kommer med tiden.  
 
Etex Nordics erbjuder:
  • Arbete med världsledande material som är väldigt omtyckt av kunderna
  • Återkommande lansering av nya produkter som är spännande och attraktiva på marknaden
  • Kreativt arbete med designfrågor och möjlighet att påverka framtidens byggande
  • Arbete i ett starkt, energiskt team i ett snabbt växande internationellt företag
  • Många referensobjekt som kan inspirera, både internationellt och i Sverige
  • Professionellt marknadsmaterial som ex. omtyckt arkitekttidning
  • Aktivt marknadsstöd
  • Professionella säljverktyg
  • Aktivt och kontinuerligt stöd och coaching av centrala resurser och chefer
  • Mycket internutbildningar/säljutbildningar 
 
Övrigt
Område: Mellansverige
Start: Omgående
 
Intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
I denna rekrytering samarbetar Etex Nordics med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sofia Fritzon, sofia.fritzon@kandidathuset.se




Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Stockholm
Kandidathuset AB
Mäster Samuelsgatan 60,
111 21 Stockholm
Malmö
Kandidathuset AB
Adelgatan 21, Malmö
Telefon:
08-410 300 22
E-post:
info@kandidathuset.se
Organisationsnummer:
556765-0576